Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Söndagsaktiviteter

Av Kristina - 29 mars 2009 19:48

Tänk vad skoj man kan ha hemma när man är förkyld. Först och främst hade man sovmorgon, trodde man. Kroppen är inställd på samma tid som vintertid så det var ju bara klockan som visade på något annat. Sonen sov till kvart i elva men påpekade snabbt när han kom upp att klockan egentligen bara var kvart i tio. Vilket är det egentligen som är "rätt tid"? Vinter eller sommar?. Dottern och jag och voffsingen tog trots förkylning och alla möjliga andra ursäkter en tur ner till hundklubben. Där serverades våfflor med sylt och grädde och det kan man ju inte missa. Vi offrade oss på de två första våfflorna för vi hade ju sett till att alla andra deltagare hade hunnit iväg på promenaden innan vi kom. På det viset undvek vi ju all form av motion.

Vi fick istället lite vardagsmotion inne på Ica. Maken glömde ju köpa mjölk häromdagen så det var nödvändigt med en tur in i kaoset som råder under affärens ombyggnad. Kom ut någolunda helskinnade. Köpte några små "påskblommor" för att pigga upp tillvaron.

Eftermiddagen har gått i stickningens och tv:ns tecken.

Kvällspromenaden med Pyret innebar ingen motion för min del. Efter ca 100 m kändes det som om jag sprungit ett maratonlopp. Förkylningen tycks ha stängt av allt som kan liknas vid kondition. Lilla voffsingen har heller ingen brådska. det ska luktas, kissas och sprättas på var och varannan meter. Lite jobbigt blir det ju i slutet av promenaden då hon ska få två ynka droppar att räcka till en sträcka på ca 2 m. Hon sitter ner samtidigt som hon försöker ta sig framåt samt sprätter med bakbenen. Har funderat på att ta med videokameran, man kan ju skicka in sina roligaste djurvideos till olika tävlingar och man kanske skulle ha chans på någon liten vinst för hon ser definitivt inte klok ut.

I morgon är jag ledig och jag hoppas att jag är helt ledig från både man och barn. Av någon underlig anledning får jag mycket mer gjort när jag är själv men vi får se hur det är med sonen. Det är ju inte långt till påsklovet så jag hoppas han orkar gå till skolan.

Kram och Natti, Natti

 
 
Madde Eriksson

Madde Eriksson

29 mars 2009 20:32

Åhh så fin, vill också ha! Kan man beställa tro? Hoppas du kryar på dig snart. Kramar

http://www.simplesite.com/ToMaRos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards