Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Kors i taket, mamma har lagat middag..................

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat plockat undan lite julsaker.

Nu till kvällsmaten överraskade jag dock familjen genom att bjuda på ugnstekta kycklingfiléer, klyftpotatis, pepparsås stekta grönsaker och en sallad med dinkelris, tomater, röd lök och fetaost. Någon gång ibland är det riktigt kul att laga mat och ett bra betyg är att det inte blev speciellt mycket rester.

Nu gick familjens gottegrisar till affären för inköp av ”lördagsgodis”. Vissa dagar är de lättövertalade att gå med Pyret, speciellt när inget godis hade köpts hem. Maken bad mig faktiskt att inte handla hem godsaker men han klarar inte att vara konsekvent speciellt länge.

Dagen har också ägnats åt att ringa Telia för idag kopplade de in bredbandstelefoni hos oss, synd bara att de inte skickat alla sladdar som behövs. Maken börjar ha vanan inne att ringa supporten eftersom varken bredbandet, tv:n eller nu telefonen fungerat okej sedan i början av december. Snart får vi väl en egen direktlinje.

Nu fungerar i alla fall tv:n så lite skidskytte och Dart blir det innan Bones. Har ofta sporten igång medan jag broderar eller stickar. Tycker det är vilsamt. Mitt senaste broderi går framåt och bara kameran blir laddad ska ni få se resultatet.

Nu Kram och Natti, Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 6 januari 2011 19:43

Tänk att vi fått en sån härlig vinter i år igen! Tur för mig att sonen och maken står för skottningen. Inatt och under förmiddagen kom väl ca 20 cm nysnö. Snöfall kan vara helt okej att vara ute i men inte när det snöar horisontellt. Det blåste frisk...

Ovido - Quiz & Flashcards