Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Från valpfödsel till Lejonslakt.

Av Kristina - 9 januari 2010 21:53

   Vilken tur att man inte vet vad dagen ska föra med sig. Väcktes av telefonen före strax före sju, eller egentligen väcktes jag av maken som snabbt stängde av klockradion i tron att det var den som startat. Ingen av oss fattade då att det var telefonen som ringde.  Eftersom maken skulle iväg och jobba hade jag ingen tanke på att det var till mig så jag låg kvar. Trodde det var meddelande om förflyttning för maken. Nu var det ju naturligtvis inte det utan det var min kompis mamma som ringde eftersom Hollys födsel startat och de var oroliga för att den inte framskred som den borde. Snabbt upp ur sängen snabb påklädning och sedan frukost. Vet av tidigare erfarenheter att blir det ett besök på djursjukhuset kommer jag att svälta ihjäl. Tur att Petra bor nära bara fem minuters promenad. Väl framme var det bara att vänta, veterinären skulle ringa så snart han var på väg till djurkliniken. Vid halv nio kom den första valpen, en stor kraftig hane som var jättepigg. Samtidigt ringde veterinären men eftersom allt verkade gå okej behövde vi inte åka iväg. Ytterligare en hane hann födas innan jag vid tiotiden var tvungen att skjutsa dottern till en kompis. Bussbolaget anser inte att man behöver åka någonstans på lördagar, som tur är finns en buss hem i alla fall.

Direkt från taxitjänst till Madde för fika tillsammans med några uppfödarkollegor som var på besök. Alltid kul att träffa dem som föder upp andra raser än jag själv.

Efter en snabb tur genom ortens Ica affär kom jag hem till en helt utsvulten son. Undrar om jag varit för hård i min uppfostran för han hade inte ”vågat” ta något eftersom jag inte sagt vad vi skulle äta. Han blir ju bara 15 år i februari så vad mamma säger eller inte borde inte ha någon betydelse.  Nu kunde jag ju rädda livet på honom med Billys Pizza, själv fick jag riktig hemgjord blåbärskräm. Jag bara älskar blåbär.

Att matte kom hem och luktade annan hund tyckte lilla voffsingen inte om. Hon konstaterade att jag luktade annorlunda sen gick hon raka vägen in i vardagsrummet och la sig (trodde jag).

 Istället ägnade hon sig åt att slakta ett lejon hon fick i julklapp. Det har ju i alla fall fått leva tills nu så man får väl vara glad. Städningen får man väl se som en försenad julklapp från mattes älskling eller……..

Jag skulle inte ropat hej vad gäller valparna riktigt så tidigt. Komplikationer tillstötte under kvällen så efter lutfisken blev det en tur till ortens veterinär och sådana utflykter brukar ju sällan gå riktigt snabbt. Nu är jag dock hemma och ska agera taxi senare ikväll när de ska hem igen.

 
 
Petra Marteus

Petra Marteus

10 januari 2010 17:17

Tack för hjälpen igår igen Kristina, du är en klippa:-)) Kul att du fick vara med vi födseln av grabbarna!
Du får se till att göra Pyret ordentligt "sur" genom att komma hit ofta och gosa med de fem sötnosarna:-)))
Kram
Petra

http://fromax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards