Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Nytt rekord!

Av Kristina - 8 januari 2010 18:43

     Äntligen tillbaka till bloggen. Idag har voffsen och jag satt nytt rekord. Det var -21,7 grader när vi gick ut kvällsrundan och så kallt har vi aldrig haft förut. Åtminstone inte inte när vi behövt gå ut. Jag klarar mig ju bra genom att barndomsåren i Härjedalen åtminstone lärde mig det här med kläder. Värre är det för Pyret. Hon har visserligen en ordentlig vinterpäls men tassarna är ju bara. Hon fick köldkramp i alla tassarna i olika omgångar så hon tyckte en kort sväng var helt okej.

Apropå vinterpäls så skulle vi för några veckor sedan ta nya uppställningsbilder till hemsidan. När vi la in bilderna i datorn och skulle välja ut en bild blev man verkligen full i skratt, hemmablind är man ju så det skriker om det, på fotona såg man ett litet lurvigt "monster". Tyvärr så blev det ju bara att välja den bästa bilden och sedan invänta våren då man kanske kan ta en bild på en vältrimmad hund istället. Om hon nu inte börjar löpa så det förhoppningsvis kan bli valpar men ännu så länge håller hon oss på  sträckbänken.

I morgon ska vi äta lutfisk. Pappa i familjen jobbar så då passar vi på. Ska bjuda en kompis ochså som har tre familjemedlemmar mot sig när det blir tal om lutfisk. Här älskar ungarna det. Tänk om de kunde älska surströmming ochså då vore det fulländat.

 
 
sara

sara

8 januari 2010 18:56

Heej fin blogg,och bra texter. kolla gärna in min blogg och lämna en kommentar eller två.
ha en bra kväll.
Kram (:

http://sarasjolin.bloggplatsen.se

 
A

A

8 januari 2010 18:59

Aaa...det är verkligen jättekallt nu...längtar tills sommaren, men al fin snö hjälper :) fin header btw

http://karlekmellantva.blogg.se

 
Ingen bild

Inger

8 januari 2010 22:25

Så där ja, nu har jag ngt att läsa igen och humorn har du ju kvar iaf. Kul att du är på igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards