Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Förnedrad Borderterrier.....

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi träffas. Tidigare har de ochså haft en stor långhårig katt som hette Torsten. Voffsingen tycker katter är ett hett eftertraktat villebråd om de bara springer. Torsten var en väldigt cool katt som inte brydde sig det minsta om Pyrets jaktinviter och då var det aldrig heller några problem, värre har det varit med Svea som springer så fort hon ser Pyret. Vid ett tillfälle jagade Pyret Svea in till grannens altan, usch så pinsamt. Nu har en ny kisse flyttat in. En ung katthona som ju från början vant sig vid borderterriers och därmed inte är ett dugg rädd. Katten gick rakt fram till Pyret och strök sig mot henne och försökte sedan pussa henne på munnen. Hunden såg ut som om hon ville försvinna ner genom golvet. Hon var så förnärmad och kattskrället följde ju efter henne när hon försökte gå därifrån. Hon låtsades som om hon inte såg katten men efter en stund bestämde sig Semlan för att ta en tur nerför trappen och då blev det fullt drev. Det roliga var att katten inte sprang hela vägen ner utan tog en genväg upp genom trappspjälorna och där nere for en fullständigt galen hund omkring och letade sitt byte medan Semlan lugnt satt kvar i hallen. Snacka om att hunden blev blåst.  Nästa gång måste jag försöka videofilma.

 Inte nog med detta, sedan tvingade matte med voffsingen till en annan kompis som har en perserkatt. Detta monster har Pyret träffat förut och nyfiken är hon alltid men den katten låter så otäckt. Pyret försöker låtsas som att hon inte ser katten och går långa omvägar. Idag "umgicks" dem genom att kisse satt på en köksstol och Pyret låg nedanför. Ingen av dem rörde sig ur fläcken så kaffestunden för oss mattar blev väldigt lugn.

 Nu äntligen har vi kommit hem och Pyret har rusat runt hela huset för att hälsa på alla familjemedlemmar. Hon såg mäkta snopen ut när husse och lillhusse gick direkt för att åka iväg på gymnasieinformation. Lillmatte fanns inte heller hemma eftersom hon skulle sova hos en kompis. Kvar som sällskap finns då bara matte och tack och lov ingen katt. Pyret rasade ihop helt utmattad i sin fåtölj och snarkar högt och ljudligt. Det tar på krafterna att vara social.

Nu ska det bli lite tv för matte och sedan kudden. Kram och Natti, Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Av Kristina - 6 januari 2011 19:43

Tänk att vi fått en sån härlig vinter i år igen! Tur för mig att sonen och maken står för skottningen. Inatt och under förmiddagen kom väl ca 20 cm nysnö. Snöfall kan vara helt okej att vara ute i men inte när det snöar horisontellt. Det blåste frisk...

Ovido - Quiz & Flashcards