Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Söndag kväll redan? Skattjakt hela helgen.................

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycket sport men det är ju mycket annat som istället blir liggande.

Har också ägnat en stor del av helgen åt att leta efter mitt headset till mobilen. Jag har en sällsynt förmåga att lägga bort saker och sedan glömma var jag lagt dem. Har fått något som heter sakletare som sitter på nycklar och plånboken men naturligtvis inte på headsetet. Får väl försöka att så fort det inte används alltid lägga det på samma ställe, det skulle nog spara mycket både energi och irritation när jag inte hittar. Inte gjorde jag några fynd heller medan jag letade. Maken har letat grejor i sitt garage men han tycker han gör fynd hela tiden. Var jag hade lagt headsetet? I fickan på en fleecejacka jag inte använt på länge, gissa vem som gått igenom alla andra jackor??? Nu känns det som om man skulle köpa en lott för sån här tur har jag inte särskilt ofta.

Imorgon har jag lyckats fylla dagen med olika besök i Katrineholm. Hoppas bara vi får upp bilen för garagevägen. Mycket sand har maken spridit ut så håll tummarna.

Morgonpromenaden med voffsingen blev en kort historia. Gångvägen ner mot samhället var inte sandad och man bara gled neråt. Räddade mig genom ett graciöst hopp, tur att ingen såg mig,upp i en snödriva och sedan blev det gatan framför huset som är vågrät fram och tillbaka. Kompenserade Pyret nu i kväll då vi gick vår långa runda. Nu var det sandat och hade börjat frysa så vägen kändes som sandpapper, skönt. Voffsingen hoppas fortfarande på skare och ger sig ut i dikena,  titt som tätt sjunker hon ner så mycket att hon inte kommer loss. Tur att hon går i koppel så man kan veva in henne.

Eftersom det inte är nåt kul på tv ikväll ska jag lägga mig tidigt och läsa. Måste vara klar med min bok före den 17/1.

Kram och Natti, Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Av Kristina - 6 januari 2011 19:43

Tänk att vi fått en sån härlig vinter i år igen! Tur för mig att sonen och maken står för skottningen. Inatt och under förmiddagen kom väl ca 20 cm nysnö. Snöfall kan vara helt okej att vara ute i men inte när det snöar horisontellt. Det blåste frisk...

Ovido - Quiz & Flashcards