Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Nu räcker det med snö!!!!!!

Av Kristina - 5 januari 2011 20:50

Förbaskade Kung Bore, nu sabbade han min och dotterns resa till Norrköping. Klev upp, kollade vädret och tyckte det såg lovande ut, två minuter senare vräker snön ner.                                  

 Dessutom hade snöröjningen varit ute under natten och att få ut bilen från garageuppfarten skulle kräva stora insatser både med snöslunga och med snöskyffel. 

I och för sig står ju Norrköping kvar och presentkortet har ingen sista förbrukningsdag så det är bara att avvakta bättre väder.

Maken och sonen tog sig an skottningen   så en tur till Katrineholm blev det i alla fall.

Passade på att fika hos en kompis innan vi åkte ner till centrum. Idag tycktes dock det mesta vara emot mig, när vi kom ner till centrum visade det sig att affärerna endast hade lördagsöppettider och vi var för sent ute. Mig veterligt brukar inte trettondagsafton räknas som lördag men Köpmannaföreningen vill ju ha mycket kunder och de gör ju verkligen sitt bästa.

 Kollade öppettider i både Norrköping och Örebro via nätet och där skulle allt vara öppet som vanligt.

Till ocxh med musikaffären i Katrineholm som inte ligger centralt hade öppet så vi kunde köpa nya strängar till dotterns fiol. Tur att hon för övrigt inte har någon dyr hobby för 4 strängar kostade över 700:- . När jag fortfarande spelade för måååååånga år sedan kunde man få en hel sats för under 75:-, det var en hel del saker som faktiskt var bättre förr!

Det blev en sväng in på Outleten i Vingåker istället så ett skärp till mycket bra pris lyckades jag i alla fall hitta. Jag tror det var första gången jag hittade något där till mig själv förutom strumpor. Passade på att gå en sväng bland baby-kläderna och dottern tycker allt är jättegulligt. Hennes kusin blev ju pappa i slutet av oktober så lite har vi köpt och skickat till Stöde. Nästa inköp blir väl om vi åker uppåt och hälsar på. Man längtar ju efter att få se lilla Olivia i verkligheten. Garn till en kofta har jag redan köpt och den står på tredje plats på handarbetslistan. Ska sticka ett par sockor till dottern först och denna gång ville hon ha riktigt långa skaft - urtråkigt tycker jag- det tar ju aldrig slut.

Hemresan från stan var ingen rolig upplevelse eftersom det var 0 gradigt och snöade. Det var ordentlig halka vilket vissa förare inte brydde sig om. De gör verkligen allt för att skrämma slag på sina medtrafikanter. Ibland önskar man nästan att de skulle åka i diket så man fick chansen att fråga om de inte skulle längre? Tyvärr är ju risken stor att de med sitt hänsynslösa beteende skadar någon.

Väl hemma blev det lite skidskytte, backhoppning och dart, kobinerat med mitt tomtebroderi. Utbudet på tv är inte något vidare trots alla kanaler. Tur att tv 8 kör Bones så man har något att titta på. Reklampauserna ger ju också tid till bloggen. 

Jag ska lägga mig och läsa när Bones är slut. Lånade en deckare häromdagen och den var så ny att det bara var 14-dagars lån. Jag är periodare när det gäller att läsa så ibland fungerar det inte med så korta lånetider men jag ska i alla fall göra ett försök.

Kram och Natti, Natti

 
 
Ingen bild

Gunn Ceder

5 januari 2011 21:22

Snön är inte kul, har liksom tröttnat på den. Stor kram till dig Kristina och lycka till med dom låååånga skaften :-) Kram <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards