Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Konstig känsla - inget jobb kvar

Av Kristina - 4 januari 2011 19:27

Så har man då inget jobb  . Har varit och plockat ihop mina sista saker på jobbet, gått igenom gamla mail och dokument jag sparat i datorn. Efter ca 3 timmar hade jag tömt allt och jag kände mig ganska tom själv. Känns jättekonstigt att lämna den arbetsplats där jag jobbat längst som arbetsterapeut. 13 år blev det allt som allt. Ska visserligen dit igen nästa vecka för den officiella avtackningen, men det är ju inte samma sak.

När jag kom hem strax efter 11 hade familjen just kommit upp och dottern var på väg ut med voffsingen. Pyret kom upp till mig i morse kl 7.00, kollade vad jag gjorde och lade sig sedan i tv-fåtöljen. 3 minuter senare började hon snarka högt och ljudligt. Känns lovande med tanke på att jag inte behöver gå upp så tidigt hädanefter. Tyvärr brukar lilla fröken tycka att morgonstund har guld i mund när matte är ensam hemma och vill ha sovmorgon.

Ett jobb jag dock har kvar är tvätten och som tur är har jag en bra medhjälpare i Pyret eller hur man nu ska säga?????     


Imorgon blir det i alla fall en något tidigare morgon för dottern, jag fick nämligen presentkort av barnen och vi ska åka till Norrköping och där ska jag försöka hitta något kul. Fick ochså presentkort av mamma på bokhandeln och där finns alltid massor jag vill ha.  

Hoppas på lite bättre väder imorgon, kvällens hundpromenad var inte rolig. Under 5 cm nysnö finns rejäla isfläckar efter regnet på nyårsaftonsnatten. Gjorde några inte alltför genomtänkta piruetter, tur att ingen jag känner såg oss för då skulle de ha fått ett gott skratt. Jag däremot kunde hålla mig för skratt för ryggen protesterar rejält nu. Får väl göra som i reklamen och ta lite Voltaren Gel så blir allt toppen igen eller????

Nu väntar ett avsnitt av Bones på tv sen blir det sängen.

Kram och Natti, Natti


 
 
Petra Marteus

Petra Marteus

4 januari 2011 20:54

Härlig stil Pyret har:-)))
kramar
Petra

http://fromax.bloggplatsen.se

Kristina

4 januari 2011 21:30

Hon är verkligen skön......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards