Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

MItt Nya Liv eller hur man nu ska säga

Av Kristina - 1 januari 2011 16:28

2011-01-01

Idag är första dagen i mitt NYA liv!

 Det handlar dock inte om en massa nyårslöften som ska uppfyllas utan att jag numera pga sjukdom räknas in i det man förut kallade sjukpensionärer. Det känns inte helt  okej men jag är tyvärr tvungen att acceptera situationen. Nu ska jag ta det lugnt och försöka hitta tillbaka till en väl fungerande vardag. Det som dock känns bra är att jag inte behöver oroa mig för läkarintyg, papper till försäkringskassan etc. Vem vet det här kanske innebär ett slags sabbatsår för mig och sen hittar jag på något annat att göra här i livet.  Jag har lite kvar att göra på jobbet, mest sortering och hopplockning av mina privata saker. Ska bli skönt när det är helt färdigt.

Nu ska jag ta upp träningen med Pyret igen. Eftersom hon helt klart inte vill skaffa valpar har hon nu med ålderns rätt fått gå i pension vad gäller den saken men hon ska inte tro att hon även ska slippa sin lydnadsträning. Det ska ju gå att lära gamla hundar sitta har jag hört. Frågan är om voffsingen ochså hört det. Kanske får hon också en lillasyster så småningom. Det gäller ju bara att hitta en intressant kombination av borderterriers samt att sedan få möjlighet att köpa en valp. Denna gång är jag ju också mer intresserad av en hund som kan bli en bra utställningshund. Vår kennel Blazing Keys lever ju vidare och nu sätter vi våra förhoppningar till Myra som vår stamtik.

Jag  har dock några nyårslöften, b la ska jag göra i ordning alla gamla videofilmer och föra över dem till dator för regissering. Kul att se vad man spelade in för 10 år sedan strax innan kameran havererade. Tur att man har goda vännen Inger som lånat ut sin analoga kamera. Du vet inte vilken pärla du är.

Ett andra nyårslöfte gäller foton, får väl börja med att sortera alla digitala bilder i datorn. Digitala kameror är toppen man kan ta hur många bilder som helst men sen skulle jag önska mig en foto-assistent som gör det där tråkiga med att plocka bort dåliga foton, likadana foton etc. Själv har jag väldigt svårt att skilja mig från bilder, vill helst ha kvar allt men nu gäller självdiciplin!!!!! En liten påminnelse om bilders sårbarhet fick vi ju i november då vår dator kraschade. Som tur var var det "bara" grafikkortet så hårddisken gick att rädd. sonen hjälpte oss köpa in en dockningsstation för hårddiskar och vips hade vi fått fram allt igen. Maken och jag tog då ändå beslutet att köpa en ny dator till oss i julklapp, denna gång har vi ochså kopplat in en extra hårddisk för kontinuerlig säkerhetskopiering, man lär sig ju av misstagen.

Mitt sista nyårslöfte gäller att jag ska försöka börja ”träna/motionera” lite mer frekvent och nu kan jag ju inte skylla på att jag inte har tid (otur eller hur?). Det är ju också smart att öppet berätta om det för då vet man ju att man har lite press på sig. Får väl redovisa lite hur det går i bloggen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards