Borderterriern-Pyret

Alla inlägg under oktober 2009

Av Kristina - 1 oktober 2009 18:48

Usch och fy vad kallt det var att gå kvällspromenaden idag. Jag har brukat skratta åt mina patienter som sagt att de märker när vädret ska slå om men nu känner jag själv. Fick min reumatiska diagnos för två år sedan och jag kan verkligen intyga att min kropp sa att det skulle bli kallt idag.

Igår var vi till verkstaden med vår bil igen, typ gång 100 eller vad det nu är. Den har ju haft den lilla egenheten att bara stanna när den själv haft lust. Verkstaden har dock intygat att det inte varit något fel på bilen för det finns inga felkoder registrerade i databoxen. Moderna bilar är som flygplan, de har "svarta lådor" och om dessa inte visar något är allt okej. Undrar om de resonerar så när flygplan kraschar ochså. Nåväl förra gången bilen var inne hade den stannat definitivt trodde vi, förut har det gått att starta om efter en liten stund men inte denna gång. Stod ju naturligtvis olämpligt parkerade utanför biblioteket men tack vare kompisen Petra fick vi låna bil och bogsera iväg våran till en lämpligare plats. Hem och ringde till verkstaden, numera räcker det med att presentera sig som bilägaren med blå volvon så vet kundmottagarna tom reg nr. Fick tid dan därpå så tidigt i ottan bar det iväg. Skulle precis börja bogsera när vi ändå provade att starta och då funkade bilen!!!!!!!!. Vi åkte dock in och de hittade någon liten kontakt som ej satt ordentligt men det hade absolut inget att göra med att den stannar. Denna gången lyckades dock maken få prata med en mekaniker som faktiskt hade ett tips på vad felet skulle kunna vara. I mittten av förra veckan byttes en nivågivare till bensinpumpen ut och vi trodde allt var frid och fröjd. (Fick dock låna bil när vi skulle på begravningen för att vara säkra på att komma fram). Den stora överrraskningen kom dock när jag tankade fullt första gången efter reparationen. Det stank av bensin i och utanför bilen och vid närmare kontroll visade det sig att det läckte rejält bredvid den utbytta tankarmaturen. Hem och ringa verkstan igen, börjar känna mig tjatig. Igår åkte maken in och då hade de "glömt" en packning och ca 10 l bensin hade runnit ut. Nu är det fixat och bilen gick både till Madde, till klubben och hem igen idag. Det är alltid lika spännande med bilar.Rynkar på näsan


Ovido - Quiz & Flashcards