Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Teknikens under...tonåringarnas fasa

Av Kristina - 2 januari 2011 18:53

Tänk vad roligt man kan ha när man får tekniken att fungera. Idag kopplade jag upp videoöverföringsutrustningen och påbörjade föra över gamla sk hi8 band till datorn. Första bandet gjorde succe direkt!..... eller hur det nu var? Sonen skrattade hejdlöst åt storasyster som i ett långt avslutningsprogram ifrån dagis 1999 var utklädd till gris. Dottern tyckte det var såå pinsamt. Lite roligt tyckte hon dock det var att se lillebror i "pottfrisyr" utklädd till groda. Vi fick oss ochså några glada skratt när dottern kände igen sina gamla kompisar vilka alla fyller 18 år i år. Jag föreslog att vi skulle publicera några små klipp på You-tube men blev snabbt nedröstad, förstår inte varför? .

Dagen har förövrigt varit lugn, lite backhoppning och sedan Tour de ski. Ungdomarna fixade kvällsmaten så nu återstår för mig att fylla diskmaskinen och torka spis, bänkar och köksbordet, men det är det värt för det var jättegott. Apropå matlagning måste jag vara en bortbyting, jag avskyr för det mesta att laga mat däremot tycker jag bakning är skoj. Mamma som är hushållslärare tycker ju att matlagning är jätteskoj och hon provar gärna nya saker.

Nu är det väl bäst att attackera diskmaskinen så att jag sen kan fortsätta med mitt broderi. Jag har ingen brådska men eftersom det är ett julmotiv jag påbörjade till förra julen så vore det ju kul att se det färdiga resultatet snart.

Maken påpekar alltid att jag har handarbeten så det räcker till nästa sekelskifte men några nya garnnystan eller något broderi till kan ju alltid vara bra att ha. Tur att min hobby inte är lika skrymmande som hans bilar, jag brukar därför oftast vinna diskussionerna och han brukar bara sucka och sen har jag ytterligare några garnnystan. Jag fick ett bra argument för många år sedan som jag brukar ta till och det lyder "Frimärkssamlare använder inte sina frimärken som porto, varför ska en tyg och garnsamlare behöva använda sitt materiel?" Ligger någonting i det tycker jag. /Kram och Natti, Natti/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards