Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Några snabba rader innan Natti, Natti

Av Kristina - 3 januari 2011 21:32

Ytterligare en dag på nya året. Idag sprack mina intentioner att öka på motionen ihop med hunden. Hade flera andra aktiviteter som ställde till det. Tack och lov för sonen som fått dra hela lasset med hundpromenaderna idag. Visserligen berodde det ju till en del på honom eftersom han hade klipptid på förmiddagen. De kommer inte att känna igen honom i skolan för det är knappt att jag gör. Han blev jättesnygg och nöjd var han ochså. Kul att höra 16-åringen när frissan frågade hur han ville bli klippt, "fråga den där" och pekade på mig. Tydligen är mamma bäst i alla fall, ibland, lite grann.

 På eftermiddagen blev det en tur till stora staden där jag går på öronakupunktur. Väldigt fascinerande att man har så många viktiga punkter i just öronen. Min hosta som var väldigt besvärande när jag kom dit slutade helt när Bibbi satte nålarna i de sk lung-punkterna. Svårt att tro om man inte upplevt det själv. Jag mår i alla fall toppen av denna behandling och märkte nu hur mycket den faktiskt betyder när jag pga förkylningen fick vänta två veckor mellan behandlingarna.

I morgon ska jag till jobbet för sista gången, ska plocka ihop lite grejor samt skriva under en massa papper. Känns konstigt men det ska nog fixa sig.  Det blir nog säkert något fikabesök framöver, ska försöka baka något och bjuda på, ingen idé dock så här i jultider eftersom personalen ofta får en massa extra då. Jag kommer ju inte att vara sysslolös direkt. Ska vara "färdtjänst" åt kompisen som opererat foten och inte kan köra.

Nu blir det inte mer ikväll! Kram och Natti, Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards