Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Hundvalpar och tandställning

Av Kristina - 15 januari 2010 12:57

Tänk vad fort tiden går ibland. Nu har det redan gått fem dagar sen jag skrev i bloggen senast. Skärpning!!!!. 

Holly och valparna mår jättebra, hälsade på dem igår och det suger redan i ”valptarmen” att få se dem snart igen.  Ännu roligare blir det ju när de är ca två veckor och ögonen öppnas. Kommer att hålla mig framme med kameran så fort jag får chansen. Idag blev det ju officiellt vad de ska heta också. Efter en ”Sagan om Ringen-kull” och en ”Peter Pan-kull” blev det nu ”Narnia-kullen”. Hanarna kommer att heta Fromax Aslan och Caspian och tikarna kommer att heta Fromax Lucy, Jadis och Aravis

 Tänk om den egna voffsingen också kunde se till att matte fick något att gosa med. Mycket jobb är det ju men samtidigt skulle det vara en otrolig upplevelse om det gick bra för Pyret den här gången.

   Nu börjar livet så sakta återgå till det normala. Båda ungarna har börjat skolan igen. Lite småretande blev det ju i måndags eftersom gymnasiet började en dag senare.

Dottern fick istället följa med mamma till vårdcentralen där jag fick träffa veckans nya doktor. Jätteskoj eftersom han inte kunde journalsystemet samt inte hittade grejor för att mäta blodtrycket. Konstigt att blodtrycket var förhöjt när han väl hittade stetoskop och blodtrycks-manchett.  Nu kunde han ju inte heller utvärdera resultatet eftersom han inte kom in i journalen, skitskoj. Orkade inte berätta hur han skulle göra heller. Hur skulle det se ut om patienterna handleder doktorn?  Resultatet av besöket på vårdcentralen i stora staden blev ett stort jaså och så ska jag träffa distriktssköterskan istället.

Tur att jag och dottern tog en tur in på Kapp Ahl efteråt. Hittade två blusar och en pyjamas samt tröja till sonen på rean. Som bonus var det också halva priset på reapriset så jag var tämligen nöjd ändå.

Idag har sonen varit till tandregleringen och fått sin efterlängtade tandställning. Undrar om det känns lika kul nu med munnen full av järnskrot? Som tur var hade en tjej i klassen fått sin tandställning i måndags så nu är de två.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards