Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Kristina - 5 mars 2009 21:12

Nu är det bestämt! Madde och jag satsar förutom på vår gemensamma kennel vidare på Hundhjälpen och utbildningen av Pyret och Milou till räddningshundar med inriktning på eftersök av bortsprungna hundar. Dorra från Hundfysik som föreläste för klubben igår om stretching, massage och skadeförebyggande träning för hundar har lovat att hjälpa oss. Hon kan träffa oss för utbildning ca 1 gång/månad och sen får vi träna själva till nästa gång hon kommer. Ska bli kul att satsa på något som inte alla andra gör. Vi kör ju ändå lydnad mm på klubben. Pyret är ju även väldigt duktig på viltspår och vi ska så snart det bara är möjligt göra anlagstestet. Hon har inga problem med vinklar, bloduppehåll eller långa spår. Beroende på det här med ev valpar har jag tänkt kunna starta henne i öppen klass Viltspår till hösten. Men som sagt på löpfrontet intet nytt.

Ikväll har vi varit ute på långprommis. Vi gick till Madde och sen till klubben. På klubben hade nya styrelsen sitt första "riktiga" styrelsemöte och Madde skulle fota dem till nya numret av Tasstrycket. Alla jublade över fotograferingen och det är ju alltid roligt att kunna glädja sina medmänniskor.

Imorgon är det jobb igen. Medan alla normala människor försöker komma hem tidigare på fredagarna gör jag precis tvärtom. Jag lyckas alltid boka in några sena patienter men jag har ju bara mig själv att skylla på. Tur att jag är ensam på kontoret imorgon. Jag har lättare att koncentrera mig och hinna skriva undan mer när jag är själv.

Nu ska dottern och jag tilla på Criminal Minds och sen blir det nog sängen. Min nya Allas kom igår så korsorden drar. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards