Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Kristina - 18 mars 2009 15:49

Äntligen lite sol och även lite värme om man håller sig i lä. Det är nu mitt verkliga vårtecken visar sig. All snö borta från tomten. Jätteskoj!!. Nu får man sota för att man varit lat under vintern. Vi har en del av trädgården inhägnad och där släpper vi ju ut lilla voffsingen. Ibland har hon ju varit nödig och det har lett till ett antal högar. Hade jag varit smart skulle jag ju tagit reda på efter henne så fort man sett något men icke. Resonerade att snön ju inte kommer att ligga kvar så länge och då blir det inte så mycket. Idag fanns ingen återvändo....., undrade när jag stod där och plockade om jag redan hade en hel kennel med valpar och allt. De som passerade på gatan hade ochså roligt när de såg mig stå på huvudet. Kul att kunna liva upp dagen för sina medmänniskor.

Nu får jag väl göra ett litet hopp bakåt i tiden. Brolle/Buddy Holly, jag säger bara det. Vilken underbar musikal, vilka underbara musiker/artister. Vilken otrolig spelglädje, alla gav allt och Brolle har ju helt klart en skådespelartalang. Tänk om alla hade lika roligt på jobbet och dessutom fick lika mycket uppskattning för det de gjorde. Vilken underbar värld vi skulle leva i då.Jag och dottern njöt i fulla drag av hela arrangemanget med buss, mat och föreställning. Dottern var lite orolig att hon skulle vara yngst och både hon och till och med jag drog ner medelåldern rejält i bussen. På föreställningen fanns det några yngre förmågor men de flesta hade nog åtminstone varit med när Buddy Holly slog igenom.

Söndagen blev det inte mycket gjort, jag klarar liksom inte att ändra mina sovtider utan allt blir helkonstigt.

Måndag ledig!!!! Trodde jag. Hade bara ett besök på bilverkstaden inbokat kl 13.00 Tänkte ha sovmorgon men efter att maken gått tog det bara 3 minuter innan det ringde första gången. Det var maken, han hade hittat en lösspringande Jack Russell och undrade vad han skulle göra, "vråla åt hunden att gå hem var mitt råd". Hunden försvann upp i vårat bostadsområde och med tanke på riktningen han tog vet jag vem som äger honom och det är inte första gången han är ute och springer lös. In i sängen igen, hinner lagom somna om så ringer det igen, denna gång var det på en annons som maken satt ut, hade som vanligt ingen aning utan fick ta tel och namn. Innan jag hann tillbaka till sängen ringde det igen - en försäljare av telefonabbonemang morr. I det här läget gick jag upp och åt frukost. Då ringde telefonen igen (funderar på att stänga av alla telefoner när jag är ledig), i andra änden hade jag då en skärrad väninna från hundklubben. Hon hade kört av vägen och krockat med ett träd på väg till valpbesiktning hos veterinären och behövde nu hjälp. Åkte ner till veterinären och hjälpte till vid besiktningen eftersom bärgaren kom då. Tur att Maggans mamma var med som kunde skilja på valparna. Sen skjutsade jag hem valparna och "mormor" och sen in till Katrineholm så att Maggan kunde ordna med en hyrbil. Jaha när allt var klart hade jag nästan 2 timmar tills jag skulle vara inne på verkstaden. Vad gör man i "Sveriges tråkigaste stad"?????. Alla jobbar ju mitt på dan men jag tog en rövare med en kompis som pluggar till lärare i Eskilstuna och jackpott hon var hemma och kaffe hade hon som tur var. Voffsingen som var med fick ju chansen att äta lite kattmat samt att diskutera lite med katten så hon tyckte det var en helt okej visit. Frågan är vad katten tyckte?.

Verkstadsbesöket gick fort och nu är det bara att hålla tummarna att detta var felet som spökat länge.

Det var förresten tur att jag kom ner till veterinären för när jag skulle gå säger Madde att vi ses ikväll. Finns det hårddiskar att montera in i hjärnan på mig eller? Hade förra veckan suttit och mailat ut ändringarna av kursdatum på vår lydnadskurs men tro inte att jag skrivit upp dem själv. Kursen gick över förväntan, Milou och jag fick bara beröm. De andra fick läxor medan vi skulle finslipa lite på "ligg". Gissa om vi var malliga? Igår var dottern och jag till Madde och gratulerade på 32-års dagen. Vi gick dit så  att tårtan inte skulle ge alltför dåligt samvete.// Kram


Ovido - Quiz & Flashcards