Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Kristina - 27 mars 2009 21:07

Gissa vad kombinationen snöstorm och lydnadskurs med whippet ger för odds för att fungera? Idag kändes det som att det skulle ge ca 200 ggr pengarna. Milou var tvungen att ha sin overall på sig för att inte frysa och overallen är det värsta han vet. Vi skulle träna läggande under gång och han vägrade lägga sig. Gick att lura ner honom med mycket mutor men då blev det ju inte under gång. Vi var bara 5 ekipage idag så det blev gott om tid för var och en samt för att titta på varandra och kommentera. När Milou och jag skulle gå rak linförighet började alla skratta. Milou föll in i någon slags halvgalopp som gjorde att han såg ut som en giraff i rörelsemönstret, troligen beroende på att overallen stretar. Tur att vi har det högt i taket i gruppen, man får verkligen vara beredd på att få vilka kommentarer som helst. Vid fikat fick vi dock tröst, Therese är fortfarande jättefashinerad av att Milou och jag har så bra kontakt. Hon trodde att Milou ev bor hos mig men så är det ju inte. Med tanke på vädret blev det inte en massa eftersnack utomhus och det var skönt.

Var med sonen till VC igår eftersom han varit så förkyld och hängig en längre tid. Idag fick han åka ner och ta blodprover fastande. Då är inte kaxiga 14-åringen speciellt stor. Mamma fick följa med in och Ann som tog proverna fick påminna honom stup i kvarten om att han skulle andas annars hade han nog svimmat, men men nu är det gjort och nu är det bara att vänta på svaren. Eftersom vi varit hängiga i hela familjen jättelänge hoppas man nästan att de hittar någonting hos honom som går att behandla. Sannolikheten är ju då stor att vi andra har samma åkomma och kan ges möjlighet att få en familjebehandling. Jag har kännt hela veckan att något är på gång men nu har jag druckit en stor mugg varm choklad och nu ska jag bädda ner mig i tv-soffan och titta på vm-kval fotboll och bara mysa. Sedan blir det nog ett tidigt sänggående. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards