Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Kristina - 3 mars 2009 22:08

Nu gäller det att passa på att skriva i bloggen innan John Blund gör sig påmind. Sen sist har jag varit ute på Live and Jive, massor med bra musik, både DJ och Live. Jättekul att titta på alla människor. Många såg ut att komma direkt från 50-talet. Kul att kulturen lever kvar även bland ungdomar. Några damer såg jag ochså som måste ha varit med på 50-talet. Mycket spackel hade det gått åt!. Eftersom maken tjatat om detta evenemang i flera år kände jag i år att jag verkligen skulle följa med. Laddade ordentligt och såg fram emot att komma hem på småtimmarna. Efter en öl var han dock inte särskilt uppkäftig och vid 23-tiden ville han åka hem och sova. Så mycket för att ut och partaja.

Söndagen blev lugn, att åka både vasaloppet och 5-milen på VM tar på krafterna. Det blev visserligen många varv på stickningen.

Måndag ledig!!!!!!! Skulle hinna massor men det sket sig som vanligt. Först tid hos tandläkaren. Sen kom dottern hem och berättade att hon spelat innebandy och då fått en tackling som gjort att hon for med huvudet före in i en ribbstol. Hon hade varit avsvimmad men sedan fortsatt hela sin skoldag. När hon kom hem hade hon rejält ont i huvudet och mådde illa. Efter ett antal "olyckor" med barnen under åren är jag inte den som hetsar upp mig, men jag tänkte ändå att det var bäst att ringa sjukvårdsrådgivningen för att få lite info om vad jag skulle ge akt på. Får dock direkt order att åka till akuten, jätteskoj. Snö och halka in till stan. Blev kvar på akuten ca 3 timmar för observation. Dottern fick genomgå en datortomografi av skallen som dock var helt okej, det bedömdes som en kraftig hjärnskakning. Nu ska hon vila hjärnan och ta det lugnt några dagar. Att vila innebär: ingen TV, ingen dator, ingen läsning. Gissa om hon är på bra humör?

Ikväll har jag startat lydnadskursen på klubben. Eftersom Pyret skulle ha varit dräktig nu ska jag gå med Milou. Kändes lite ovant med en annan hund än sin egen. Vi fick visa upp oss för Therese och Sanna och efteråt fick vi kommentarer och läxa till nästa gång. Therese har lite svårt för hundar med kläder, vädret är ju inte gynnsamt för Whippetar så både Milou och Hugo hade overaller på sig. Tiger som skulle sitta i bilen hade en stickad vit overall. Efteråt när vi hade genomgång i klubbstugan fick Therese syn på Tiger och hon skrattade så hon låg dubbel. Vi andra blev verkligen smittade av hennes sköna skratt och hela genomgången blev jätterolig.

Planeringen att starta gång 1 med 1,5 timme sprack rejält, vi åkte hem efter 3,5 timme. Nästa vecka har vi självträning och sen kör vi kursen om 14 dagar igen. Imorgon är det föreläsning på klubben om massage och förebyggande av skador. Ibland känns det verkligen som att klubben är mitt andra hem.

Ovido - Quiz & Flashcards