Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Kristina - 4 mars 2009 16:39

Äntligen några minuter som inte är fyllda med viktiga saker. I och för sig är bloggen viktig men men. Jobbat på förmiddagen. Tog sen komp på eftermiddagen och slapp därmed ett sånt där megatråkigt personalmöte. Det mesta som sägs på dom mötena kan jag läsa i protokollet efteråt. Varit hemma en stund och tittat till dottern. Hon är inte så pigg efter sin lilla olycka häromdagen. Har svårt att fokusera blicken. Kanske inte så konstigt eftersom smällen tagit snett över ögat och upp över pannan. Ev mår hon ju illa av abstinensen. Ingen dator och TV ju är jättejobbigt för dagens ungdomar. Att sen mamma inte fyllt på telefonkortet gör ju inte saken bättre, hon kan ju inte ens SMS:a.

När jag konstaterat att dottern var skapligt okej tog jag med hunden och åkte till Madde på fika. Passade ochså på att få Pyrets klor klippta. Hon är ingen problemhund utan det var mest för att husse är för mesig och inte tar tillräckligt mycket. När vi ändå höll på fick även killarna ligga i mitt knä och få sina klor fixade. Alla fyra voffsingarna var jätteduktiga så det här får vi nog fortsätta med en gång i veckan.

Nu är jag hemma för att laga mat till mina huliganer innan föreläsningen kl 18. Visseligen påstår sonen att han "lagat" den ugnsstekta kycklingen, men att sätta in en låda Stinas kyckling tycker inte jag är att laga mat men där har vi olika åsikter.

Även hunden tycker det är dags för mat. Det meddelar hon ljudligt genom att lyfta sin rostfria hundskål och sen släppa den på den rostfria hållaren. Ignorerar vi att hon gör det fortsätter hon några gånger och sedan övergår hon till att gräva i skålen. Låter bra det ochså. Har ingen i familjen förstått då att hon håller på att svälta ihjäl tar hon till sitt sista knep. Det knepet går hem varje gång, hon ställer sig då och gräver i sin vattenskål. Hur kul är det att behöva torka halva köksgolvet?

Nu ska jag rädda kycklingen ur ugnen och ta riset från plattan. Ev ska jag skära lite grönsaker till maten ochså men dom lär jag få äta själv.Nyttiga saker = livsfara. Hoppas föreläsningen ikväll blir givande, skriver nog om det imorgon. Kram och ett tidigt Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards