Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Kristina - 10 mars 2009 20:37

Usch och fy vilken morgon. Skulle bara sträcka ut mig litegrann. När jag fått upp armarna ovanför huvudet krasade det till i bröstryggen och där stog jag. Funderade länge på hur jag skulle få ner armarna utan alltför mycket smärta men till sist gick det. Åkte till jobbet, bra att man kan vägen för det var liksom inte läge för att vrida på huvudet. Tur att man jobbar där man gör. Vår ena sjukgymnast kunde förbarma sig över min rygg under förmiddagen och många sk låsningar släppte. Tyvärr känns det ju som om man blivit överkörd av en ångvält men jag fixade ju att vara kvar hela arbetsdagen så det var ju alltid något.

Vid 18-tiden samlades dem som ville från vår lydnadskurs för lite egenträning på klubben eftersom Therese är i fjällen denna vecka. Körde med Milou och han går riktigt bra. Har dock lite svårt med koncentrationen när matte klätt på honom hans overall. Han gör alla möjliga krumsprång för att komma ur den. Mot slutet av träningen tog jag av honom overallen och det var det bästa som kunde hända honom. Han var så lycklig så att han till och med lade sig frivilligt i snön och det vill inte säga lite.

Efter träning och fika satte Nina och jag oss och gjorde grovplaneringen för vår aktiveringskurs som börjar den 26 mars. Vi hade ett gammalt koncept att gå efter och sedan ändrade vi utifrån våra ideér. När vi satt där kom vår nya ordförande Stenis och undrade vad vi sysslade med, man kände sig lite tagen på bar gärning. Det måste dock vara kul för Stenis att komma till klubbhuset där några sitter i klubblokalen och planerar agilitykurserna och Nina och jag i köket planerandes för aktiveringskursen. Det är en otroligt aktiv klubb.

När vi var klara passade jag på att gå kvällsturen med Pyret. När vi kom ut i skogen började hon morra och vägrade att gå. Jag varken såg eller hörde något men spöket hon fått syn på gjorde att vi fick vända. När vi kom ut till gatlyktorna igen började jag fundera på om jag har en Borderterrier Ridgeback. Eftersom hon blev trimmad igår har hon inte mycket ragg att resa men hon hade en fin sträng längs med hela ryggen. Hon var jättenöjd med att få hoppa in i bilen och åka hem. Kram och Natti, Natti!

Har knyckt lite information från Maddes (Tomaros) blogg, (med hennes goda minne).

SÖKES!



HUNDAR FÖR UTBILDNING till

SÖKHUND MED INRIKTNING BORTSPRUNGNA HUNDAR”!!!

Är Du intresserad av att utbilda Din hund till ”Sökhund med inriktning på Bortsprungna hundar”? Då ska Du kontakta oss omgående! Ett fåtal platser finns kvar. Utbildningen sker lokalt och med successiv handledning från Dorras Hundfysik (räddnings- och tjänstehundsutbildare).

Utbildningen bedrivs helt ideellt av oss som även är VHK medlemmar.


Krav på Din hund;

* Hunden ska kunna jobba sida vid sida utan att

  störas av andra hundar.

* Hunden får inte skälla på andra hundar eller

  människor i sin närhet.

* Hunden får inte vara aggressiv eller ilsken på

  andra hundar.

* Hunden måste vara frisk och i god kondition.

Låter det intressant?

Kontakta Madde Eriksson 070-241 51 95,

Kristina Rönnqvist Karlsson 070-360 52 02

eller Niklas Dahlström 070-3692648

OBS! Du kan också anmäla Dig utan hund som sökhjälp! 


Milou och Pyret efter ett lyckat sök!





Ovido - Quiz & Flashcards