Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Kristina - 9 mars 2009 20:09

Idag var min lediga dag. Jag måste vara en riktig tidsoptimist för jag hinner aldrig det jag planerat. Idag skolkade Pyret och jag till och med från öppet hus på klubben. På eftermiddagen satte jag igång hundtortyren. Jag trimmade Pyret helt och jag kan garantera att det inte är hennes favoritsysselsättning direkt. Hon säger ingenting men försöker hela tiden rymma. Efter 3,5 timme sittande mitt på köksgolvet med en trilskandes hund hade jag lyckats rycka det mesta av pälsen. Jag ska väl inte skriva om hur det kändes när jag skulle upp från golvet. Maken erbjöd sitt stöd genom att påpeka att han kunde hämta sin motorlyft från garaget.
Efter kvällspromenaden fortsatte tortyren. Voffsingen fick duscha. Som jag skrivit tidigare hatar hon duschen. Jag tror jag kommer att få sova själv i min säng inatt för blickarna Pyret ger mig när jag bara närmar mig är allt annat än vänskapliga. Eftersom hon fortfarande inte börjat löpa tyckte både Madde och jag att det var dags för en trimning. Hon måste ju vara extra snygg när hon åker för att träffa sin blivande "make" Sune.

Laddar upp en bild på henne efter trimningen. Hur hon såg ut före syns på bilderna från igår.

Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards