Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Kristina - 19 mars 2009 18:50

Först lite tråkig info. Hundtjuvar härjar i Katrineholmsområdet. En hund har blivit stulen i Julita och en hund höll på bli stulen i Österåker. 2 män i en vit skåpbil har setts i samband med dessa incidenter. Sprid gärna informationen vidare till alla ni känner, ju fler som är uppmärksamma desto bättre.

Nu till det vanliga. Idag har jag varit ledig!!!. Eller hur ledig är en mamma/husmor egentligen? Har vikt tvätt, plockat undan disk, hängt tvätt etc etc etc. Maken var ochså ledig så jag fick variera "mina" sysslor med att hjälpa honom. Han håller på och ska sätta upp väggskåp i sonens nya rum och Ikea i all ära, det är inte lätt att få till räta vinklar där inte. Jag försökte efter bästa förmåga att hålla i och då hade han perfekta vinklar i 3 av 4 hörn. Skumt eller hur? Nåt måste vara fel på konstruktionen. När han sen skulle sätta upp skåpen hade han inga skruvar som passade. Iväg till järnaffären och byggmarknaden utan framgång. I det läget gjorde jag en liten "fuling". Det var föräldramöte i dotterns klass i Katrineholm och från början skulle vi åka båda två, sedan skulle bara jag åka för han skulle fixa skåpen. Nu blev det han som fick åka för när jag talade om hur värdelös jag är på att köpa skruv och att jag troligen skulle köpa fel sort kände han ju sitt stora ansvar och åkte, jippi!

Nu har jag förberett helgens aktiviteter. Jag har sorterat upp strykningen, ställt fram symaskinen, lagt fram gardintyget till vardagsrummet och köket, (skulle sy dem direkt efter jul men tiden bara försvinner, tur att man har neutrala julgardiner, ingen har reagerat på att dom sitter kvar), lagt fram litteratur som jag ska använda när jag gör klart planeringen till aktiveringskursen som N ina och jag startar på torsdag. Hoppas sedan på fortsatt vackert väder så det kan bli någon stund för träning av Pyret och Milou ochså. Hinner jag med 10% av det jag tänkt är det jackpott.

I går kväll höll Peggy och Madde föreläsning på klubben om hundar som bråkar. Jätteintressant. De övriga i "publiken" fick sig ett gott skratt på min och Brittens bekostnad. Vi pratar ju mycket om vikten av 100% kontroll på vår egen hund och då står jag och Britten och pratar och då har Peggy tagit ett kort som visar hur Atlas/Britten inte har någon kontroll/kontakt med varann. Vi får definitivt bättra oss så att inga fler möjligheter till paparazzi-fotograferingar ges!!!!

Nu ska jag slå mig ner i soffan och mysa en stund. Får väl hoppa upp när jag hör maken komma hem och slänga mig över något så det ser ut som om jag jobbar hårt. Kram och Natti, Natti


Ovido - Quiz & Flashcards