Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Kristina - 10 januari 2009 20:36

Hoppsan vart har denna lördag tagit vägen. Det enda som hänt med tvätten är att hunden kommit på att ren tvätt är jätteskönt att bädda ner sig i. Tror hon blev sur på mig när jag tog HELA tv soffan i anspråk för att titta på min favoritsport nämligen backhoppning. Ingen här hemma förstår mitt intresse för denna sport men i tonåren hade vi tillgång till två hoppbackar hemma i Hede. Det var absolut förbjudet att gå upp i tornen och ännu mer förbjudet att hoppa men förbjuden frukt smakar ju bäst. Vi hoppade i lilla 25-meters backen med slalomskidor, konstigt att man sitter här och bloggar egentligen eller ochså är det pga alla smällar man tog emot då som man ger sig på sånt här vem vet? Tur att föräldrarna inte vet allt. Avslöjade tex bara för ngt år sedan för min mor hur det gick till när jag bröt armen. Hon har i 30 år trott att jag halkade på gården hemma när jag i verkligheten ramlade från läkarstationens garagetak. Det var även det ett förbjudet område. Pappa var inte särskilt glad för naturligtvis var vår läkarstation stängd utan närmaste ställe var Funäsdalen ca 7 mil bort. Väl där blev beskedet att vi var tvugna att åka till Östersund istället 21 mil åt andra hållet. Efter gipsning etc hem 14 mil. Släng er i väggen alla som klagar på långa resvägar till sjukhus här i mellansverige. När man tänker tillbaka på vad man själv gjort känns det nog egentligen rätt bra att ungarna helst ägnar sig åt datorn. Har i alla fall gjort tipsfrågor till morgonsdagens tipspromenad på hundklubben. Svaren kan säljas dyrt till medlemmar som hinner läsa bloggen före 11.00 imorgon. Fniss

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards