Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Kristina - 4 januari 2009 19:20

Usch vilken chock man fick när man kom upp i morse (eller var det i förmiddags) Tonåringarna i huset tycker kvart i tio är svinotta och mamma och hunden sover ju gärna om de får. I vilket fall var det -19 grader. Trodde jag flyttat tillräckligt långt söderut för att slippa detta, uppvuxen i Härjedalen nu boende i Sörmland. Pyret brukar ha bråttom ut efter frukost men när dörren öppnades och hon kände vinddraget tvärvände hon och sprang raka vägen tillbaka till husses säng. Nåväl det finns ju inget dåligt väder så jag och dottern fick på oss alla vinterkläder vi kunde hitta och sedan bar det av till hundklubben. Endast en hund var där förutom oss och gissa vilken ras det var?  Självklart var det en borderterrier. En liten promenad blev det runt slottet men båda hundarna hade problem med snö mellan trampdynorna och gick mest på tre ben. Både Alfons och Pyret fick följa med in i klubbstugan och fika efteråt. Imorgon blir det förhoppningsvis lite mi9ldare så att man kan träna lite lydnad.

Dottern tog en massa kort idag men när de skulle läggas in började datorn krångla. Helt plötsligt fick jag veta att åtkomst var nekad, lösenordet var fel. Gissa om jag blev förbannad. Har haft samma lösenord sedan datorn var ny. Provade alla möjliga sätt att komma in och till slut tog jag till universalmetoden (ej att rekommendera), jag ryckte ur sladden. Oj hoppsan sa datorn och helt plötsligt fungerade den igen. Teknikens under, sånt här ska precis som bilen, tvätt och diskmaskinen bara fungera. Tur att maken jobbar idag, han har ännu mindre tålamod med sånt här krångel än jag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards