Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Kristina - 27 januari 2009 20:02

Nu har jag och Pyret precis fått i oss lite mat. Har varit ute och spårat efter den försvunna whippeten idag igen. Lyckades flexa ut tidigare från jobbet för att kunna söka så mycket som möjligt i dagsljus.

Matten hade fått indikation på att hunden kunde ha dragit sig mot ett friluftsområde utanför Katrineholm. Efter ca 2 timmars sökande i det området utan några markeringar från hundarna kom dock ett tel samtal som berättade om blodiga tassavtryck i samma område som vi sökte av i förrgår. När vi skulle förflytta oss hade vi dock tappat bort en av tjejerna som var med och sökte, sagt och gjort fort tillbaka dit vi senast setts utan framgång. Efter en stund kunde vi dock återsamlas vid bilen, vi hade gått om varandra.

När vi kom ner mot stan visade det sig vara väl markerade blodspår. Pyret blev först ut eftersom hon är väldigt duktig på blodspår. Hon blev lite stressad i början av att det var mycket folk omkring henne men när hon sen fick gå själv blev det en faslig fart. Hon spårade säkert bortåt 2 km innan hon tappade spåret vid stora Valla vägen. Jag tror inte jag sprungit så här mycket sedan jag tränade orientering för 25 år sedan. Milou fick ta vid men det gick inte att få upp något riktigt säkert spår eftersom det passerar så mycket bilar på vägen. Vi sökte lite kort längs några småvägar men det hade blivit rejält mörkt.

I det här läget började dessutom  min underbara bil att krångla. Den har en liten egenhet att lägga av lite nu och då. Har haft den på verkstad flera gånger men de hittar ingenting. Som tur är får man bara vänta några minuter så startar den igen, men några minuter känns i såna här situationer som evigheter. Finns det nån läsare som har tips tages det emot tacksamt, vår bil är en V70-02.

Tror inte jag behöver gå någon längre tur med Pyret ikväll, hon snarkar redan i sin korg och jag ska nog snarka in tidigt även jag. Håll alla tummar ni har för att Rasmus blir upphittad eller hittar hem själv. Natti Natti

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards