Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Kristina - 9 januari 2009 19:59

Tre trötta Whippetar. Så här jobbiga är kompisens hundar när de går bort och hälsar på. Veckan har varit jobbig. Först kraschar datorn och felsökning och lagning skulle troligen kosta lika mycket som en halv ny. Sen har jag börjat jobba efter långledighet. Det var kul att träffa kompisarna på jobbet. Flera har hund så mycket hundsnack blir det, bla har min teamledare en Leonberger som heter Birger. Första dagen hade jag bokat in några hembesök och på ett höll jag på att bli"uppäten" av två blandisvalpar 6 o 8 mån. Sånt piggar upp arbetsdagen, passade på att värva familjen som medlemmar i Vingåkers hundklubb. Efter första dagens jobb blev det en 15-mila tur till Örebro för inköp av dator. Väl hemkommen ville man starta allt så fort som möjligt och i instruktionen står det att det ska ta några minuter men snacka om falsk marknadsföring. Att göra alla säkerhetskopieringar mm tog halva torsdagen i anspråk men nu är det klart tack och lov. Under helgen ska jag ägna mig åt tvätt, tvätt och åter tvätt. Det är konstigt att bara mammor kan fixa tvätten. Min son snart 14 år har meddelat att han aldrig kommer att lära sig vika tvätt och jag är nog benägen att hålla med honom. Han är ju MAN. För hans skull får man hoppas att han hittar en tjej som kan detta som han kan flytta till när han flyttar hemifrån Nu ska jag mota undan dottern från halva tv-soffan och titta på Let's Dance. Det gäller att hålla sig uppdaterad om viktiga saker som händer.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards