Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Kristina - 28 januari 2009 20:52

Idag har det kommit in rapporter om den bortsprungna hunden i Katrineholm. Rasmus har setts vid Valla-vägen där vi tappade spåret igår. Hoppas han kommer till sans och reagerar på mattes inkallningsrop. Tyvärr blir hundar alltför fort skygga och förvildade så det är inte lätt. Håll tummarna!!!!!.

Tyvärr måste man ju jobba ibland och denna vecka är min långa vecka så stämpelklockan väntar in mig varje dag. Idag lyckades jag dock komma hem i tid. Börjar lära mig att begränsa mina patientbokningar och att inte vara för snäll när kollegor frågar om tider.

Tänk om jag vetat hur mitt yrke skulle utvecklas när jag för 25 år sedan bestämde mig för att bli arbetsterapeut. Då tränade man med hjälp av hantverkstekniker vilket var och är mitt stora intresse förutom familjen och hunden. Nu är alla gamla terapilokaler borta och även i samhället minskar kunskapen om och intresset för hantverk. Jättesynd tycker jag.

Nu kom dottern och mannen ut i köket och de ska träna dans. Gissa om det är en syn för gudar. Dottern ska tillsammans med alla övriga niondeklasser i kommunen ha en danskväll imorgon så nu gäller det att träna.

Nu ska jag sticka några varv på hundtröjan till Whippeten Milou. Jag gör om ett borderterriermönster och vi får se om det passar. Natti, natti

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards