Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Backhoppning och ungdomssynder

Av Kristina - 10 januari 2009 20:36

Hoppsan vart har denna lördag tagit vägen. Det enda som hänt med tvätten är att hunden kommit på att ren tvätt är jätteskönt att bädda ner sig i. Tror hon blev sur på mig när jag tog HELA tv soffan i anspråk för att titta på min favoritsport nämligen backhoppning. Ingen här hemma förstår mitt intresse för denna sport men i tonåren hade vi tillgång till två hoppbackar hemma i Hede. Det var absolut förbjudet att gå upp i tornen och ännu mer förbjudet att hoppa men förbjuden frukt smakar ju bäst. Vi hoppade i lilla 25-meters backen med slalomskidor, konstigt att man sitter här och bloggar egentligen eller ochså är det pga alla smällar man tog emot då som man ger sig på sånt här vem vet? Tur att föräldrarna inte vet allt. Avslöjade tex bara för ngt år sedan för min mor hur det gick till när jag bröt armen. Hon har i 30 år trott att jag halkade på gården hemma när jag i verkligheten ramlade från läkarstationens garagetak. Det var även det ett förbjudet område. Pappa var inte särskilt glad för naturligtvis var vår läkarstation stängd utan närmaste ställe var Funäsdalen ca 7 mil bort. Väl där blev beskedet att vi var tvugna att åka till Östersund istället 21 mil åt andra hållet. Efter gipsning etc hem 14 mil. Släng er i väggen alla som klagar på långa resvägar till sjukhus här i mellansverige. När man tänker tillbaka på vad man själv gjort känns det nog egentligen rätt bra att ungarna helst ägnar sig åt datorn. Har i alla fall gjort tipsfrågor till morgonsdagens tipspromenad på hundklubben. Svaren kan säljas dyrt till medlemmar som hinner läsa bloggen före 11.00 imorgon. Fniss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards