Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Hund på rymmen, sportlovsorkester mm

Av Kristina - 22 januari 2009 13:26

Äntligen en lugn stund för mig själv så att jag kan blogga. Förstår inte vart tiden tar vägen. Jobbar ju deltid så egentligen borde man inte ha något att skylla på. Huset vi köpte av svärfar tar dock mycket tid till renovering och eftersom maken står för det blir det annat över till mig. Vi har i alla fall inte behövt skriva till arga snickaren för att komma igång. Härom kvällen var dottern och jag en sväng till Norrköping. Hon ska delta i något som heter Sportlovsorkestern med Norrköpings symfoniorkester och nu var det upptaktsträff. De flesta deltagarna kommer från Östergötland och så några st från Katrineholms kulturskola. Det är fascinerande att se gymnasiekillar i sk svartrocksstil och med dreadlocks komma inklivande med en fiol eller cello på ryggen. Alla dessa ungdomar (ifjol 78 st) väljer att tillbringa sportlovet med att spela klassisk musik i en symfoniorkester. Två konserter planeras med en proffesionell dirigent, (Motala 20/2 och Norrköping 21/2). Att åka hem blev dock en upplevelse jag inte vill veta av igen. Det var glashalt och det frös på snabbt 50-60 km/h var högsta möjliga hastighet i ca 8 mil.

Igår hade jag precis satt mig vid datorn när en väninna i hundklubben ringde. Hennes 13 år gamla storpudel hade rymt i samband med att hon var på klippning. Eftersom hon inte bor i Vingåker och hennes ålder var det ju jätteviktigt att hitta henne. Dottern och jag tog hunden och tillbringade sen ca 2 timmar ute och letade. Ringde in Madde som kom med sin Whippet Milou. Han har letat bortsprungna hundar på klubben förut och visade ganska snart inom vilket område hon troligen befann sig och till slut fick en som hjälpte till syn på henne och matte kunde kalla in henne. Ingen annan kunde komma i närheten. Men slutet gott!!!!.

I helgen ska jag på kurs på klubben jiipiii! Vi ska få lära oss mer om lydnad av Inki Sjösten. På söndag ska vi fira dotterns 16 års dag, dags att låsa in bilnycklarna!.

Igår hade vi besök från Eskilstuna. En kompis som bodde här förut och hennes man. De hade med sig sina 2 hundar. Två blandisar, jättesöta. Den ena en vuxen tik som heter Bea och sen lilla Torsten 15 veckor. Pyret gjorde som hon brukar och började genast uppfostra valpen som blev jätteskraj, efter ett tag tyckte hon dock att han lärt sig och då blev det full fart på leken. Jättekul att ha en tik som accepterar andra vuxna tikar utan problem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards