Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Hundmisshandel, lydnadsträning och julgransplundring

Av Kristina - 12 januari 2009 21:15

Igår blev min hund misshandlad. Vi åkte ner till hundklubben i god tid inför tipspromenaden men när vi kom var vi själva. Naturligtvis hade jag glömt nyckeln till lokalen. Passade istället på att släppa lilla odjuret lös en stund. Vi gick längs med ån när hon blev jätteintresserad av en hög med löv. Innan jag hann säga flasklock hade hon rullat sig i högen men när hon var klar såg hon inte smutsig ut så man kunde dra en lättnadens suck. När vi kom in i klubbhuset upptäckte vi dock att vår hund spred en odör som inte var av denna världen. Det gick inte att ha henne inne. När vi skulle åka hem fick vi veva ner rutorna i bilen. Väl hemma började misshandeln. Pyret avskyr att duscha, att dessutom bli schamponerad och sköljd 3 ggr tyckte hon var pest. Efter torkning rusade hon runt i hela huset och försökte fixa frisyren. Vid kvällspromenaden kröp hon längs med staketen, hon verkade skämmas över sin nya doft och frisyr. Så här i efterhand har vi nog kommit på vad hon rullade sig i, i vår å har vi små charmiga bävrar och det finns en anledning till att man säger att det luktar bäver tro mig. I morse var det dock som tur är bortglömt. På fm tränade vi lydnad. Ibland tror jag det är bra att göra uppehåll för idag hade polletten trillat ner både vad gäller läggande och ställande under gång samt fotgående både med koppel och vid fritt följ. Under eftermiddagen hade jag julgransplundring. Någon dans runt granen vart det inte för barnen. Istället fick de dansa runt strykbrädan och para ihop strumpor. Jag har en halv kasse med udda strumpor och idag när jag klagade över att tvättmaskinen äter strumpor säger maken att de paren som saknades hade han slängt för de var trasiga, jag trodde jag skulle få hjärnblödning. Ibland undrar man hur han tänker, udda strumpor kan vara bra att ha. Undrar hur många enbenta med strl 43-44 vi har i familjen.

Natti natti!

 
 
Ingen bild

iw

16 januari 2009 22:11

Är väldigt intresserad av vilken lövhög Bävern varit, innan jag släpper min asgam till hund lös.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards