Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Slut på mitt dåliga samvete ang bloggen

Av Kristina - 25 februari 2009 20:23

Nu är det bäst att minska det dåliga samvetet. Orkade inte skriva igår kväll. Vi hade kursledarträff på klubben och jag tror aldrig vi haft så trevligt. Jag har träningsvärk i skrattmusklerna. Undrade i morse vad jag egentligen gjort men eftersom ett gott skratt förlänger livet så kan det vara värt att få lite träningsvärk. Trots alla skratt fick vi faktiskt massor gjort och som det ser ut nu finns det bara en handfull platser kvar att fördela i våra 16 kurser.

Jag ska försöka skriva någon sorts minnesanteckningar från mötet men jag får nog be om lite hjälp från kursledargruppen. Jag skriver ett utkast och sen får dem väl komma med tillägg. Slutar tidigt imorgon så jag vet nog vad eftermiddagen ska ägnas åt.

Pyret får vara med husse när jag jobbar. Hon tycker inte om det men har nu ca 1 år efter att jag började jobba igen börjat acceptera situationen. Hon tar dock igen den missade promenaden när jag kommer hem. Idag gick vi långa rundan och på hela vägen brukar Pyret i vanliga fall kissa 3 ggr, idag kissade hon säkert 23 ggr. Är inte det ett tecken att hon ska börja löpa måste hon ha fått blåskatarr. Jag kollar ev löp varje dag och hoppas, hoppas, hoppas. Hittade gamla anteckningar om hur långt mellan löpen hon haft tidigare och då har det varit 7-8 månader så förra gången då det var 6 månader måste ha varit ett undantag. Möjligen drog hennes bästa kompis igång henne men nu träffades dem inte under Cheyennes löp. Om de gamla tidsangivelserna stämmer bör det hända nåt här i början av mars.

Var en snabb sväng till stan igår på bokrea, hittade bara en bok jag ville ha. Har hittat massor på nätet men bokhyllan är full för länge sedan så man får väl hålla i hängslena.

Nu ska jag läsa lite innan det är dags at sova, kram och Natti, Natti

 
 
Madde Eriksson

Madde Eriksson

26 februari 2009 18:06

Jo kul hade vi och massor med saker gjorda fick vi. Och om vi sen kommer i håg vad vi beslutade återstår att se!
Tack för kaffet i morgon förresten! = )

http://tomaros

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards