Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Kristina - 19 februari 2009 20:28

Nu gäller det att passa på att skriva några rader. Maken tog just en sväng förbi datorn och meddelade att han hade viktiga uppgifter att göra på den. När han tycker det är viktigt brukar det betyda Blocket eller något annat intressant. Nu hade han dock visst lyckats sälja något för en gångs skull. Nämligen en isborr. Vi hade visst 4 st och två i familjen gillar att fiska så det blir ju ett litet tomt skrymsle nånstans när den försvinner.

Under förmiddagen åkte jag och Madde till en medlem i klubben som har borderterrierkennel. Hon har just nu 6 valpar på 6 veckor och vi skulle hjälpa henne med att ta uppställningskort på dem. Det är ju trögt att sälja valpar så här års så det gäller att göra bra reklam för sig. Valparna var jättegulliga och  jag längtar mer och mer efter att Pyret ska få valpar men först måste hon ju börja löpa och det verkar hon inte ha en tanke på, förbaskade hund!.

Ikväll har jag lärt mig något nytt! Jag har lärt mig att lägga upp kontaktlistor i mailen. Himla smidigt eftersom jag tidigare skrivit 15 likadana mail till 15 adresser. Ibland är man bara för korkad. Nu gäller det att lära sig fort eftersom jag ska vara sammankallande i kursledargruppen där nästan alla har mail.

Imorgon ska jag ta tag i alla tråkiga papper (räkningar, kontoutdrag etc) som man bara lägger i en hög. Idag rasade hela högen ut ur bokhyllan och det får jag väl se som att husspöket tycker det är dags att göra något drastiskt.

Hoppas det är någon rolig sport på TV:n ochså så man kan hävda att man behöver sitta i soffan och sticka ochså. Kram Natti, natt

Ovido - Quiz & Flashcards