Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Kristina - 22 februari 2009 18:37

Söndag kväll! Snart dags att börja jobba igen, jag riktigt längtar. Har ju faktiskt varit hemma förkyld en hel vecka och då saknar man faktiskt jobbet. Igår hade vi årsmöte på hundklubben. Hade blivit tillfrågad om att sitta sekreterare och när frågan kom om det fanns fler förslag ropade genast 5 till att de ville skriva!. Nej naturligtvis var det ingen som sa något så i morse skrev jag protokollet och på öppet hus var alla som skulle skriva under närvarande så att allt blev klart. Sånt där är alltid skönt att bli av med fortast möjligt. Årsmöten är ju ganska likartade tillställningar och inga förslag som fördes fram ledde till några diskussioner så valberedningen och gamla styrelsen hade gjort ett mycket bra jobb. Idag har föreningen 484 medlemmar och är nog om inte den största så åtminstone den näst största föreningen i Vingåker. Från 0-484 medlemmar på 5 år är ganska otroligt. Kommunen har ju totalt 9000 invånare. Nu har ju vårat goda rykte spritt sig till grannkommunerna och flera medlemmar kommer därför "utsocknes" ifrån, men det blir ju bara trevligare.

Eftersom jag tillhör kursledargruppen har jag ju ochså kunnat följa planeringen med vårens kurser på nära håll och som det ser ut idag är det drygt 150 medlemmar som ska delta i någon kurs. Tur att Madde, Linda och Britten lägger ner hela sina själar i planeringen. Imorgon kväll ska Madde och jag träffas för lite planering inför kursledarmötet på tisdag, eller om det bara var för att snacka?.

Något annat roligt från årsmötet var att Pyret och jag tog hem titeln som aktivitetsmästare 2008. Vi hade deltagit flest gånger i någon av klubben anordnad aktivitet, så nu har vi en stor "vandringsbuckla" på hedersplats här hemma. Pyret undrade om det möjligen var en ny matskål.

Nu ska jag sätta fart med Milous tröja så den blir klar till den 3 mars då vi börjar lydnadskurs. Han dvs min och Pyrets älskling ska ju inte behöva frysa, annat är det ju med Hugo fniss.

Kram och natti, natti!

Ovido - Quiz & Flashcards