Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Kristina - 23 februari 2009 20:30

Ytterligare en grå tråkig dag. Hade stora planer för allt som skulle göras men som vanligt hann jag inte med hälften ens. Det började med att kompisen ringde och ville bjuda på kaffe, okej tänkte jag då blir man ju pigg. Tror hon bjöd på koffeinfritt för när jag kom hem hade jag i alla fall ingen energi. Tog mig dock samman och började rensa bland alla papper. Letade egentligen efter några hundpapper men dem var ju som vanligt bortblåsta. Jag visste ju precis var jag lagt dem. Förbaskade familj som bara "jävlas" och gömmer grejorna för mig. Tur att jag var ensam hemma för det är inga vackra ramsor som jag läser. Efter mycket letande insåg jag att det var enklare att sätta in papprena i rätt pärmar/mappar än att riva runt. Till slut hittade jag ju ochså de rätta papperen. Jag hade lagt dem på soffbordet för att ha dem lätt tillhands. Tur att jag inte hann anklaga nån för stöld!.

När dottern kom hem blev det en snabb middag för sen skulle hon klippa sig. Trodde det skulle ta minst en halvtimme så jag skulle ha gott om tid att uträtta ärenden. Efter 20 min ringde hon. Hon hade kapat av ca 15 cm och nu såg det riktigt bra ut. Efter frissan åkte vi till Madde för att förbereda morgondagens kursledarträff.

Klubben hade telefon tid när vi var där och det hann ringa 3 samtal med nya kursanmälningar. Klubben har idag 168 anmälningar till kurser. De flesta kurserna börjar i slutet av mars/början av april. Hoppas på en torr och fin vår. Jag ska ju gå lydnad klass 1 med Maddes Whippet Milou och jag vill ju inte att han ska frysa.

Vi passade ochså på att tjuvstarta fettisdagen med varsin semla. Gissa om det var gott.

Nu ska det bli några varv på stickningen  för imorgon är det fullt upp. Först jobb till 14.30 sedan en tur till stan på bokrea samt för att byta sonens fördelsedagspresent (för små idrottskläder). sedan direkt hem och sedan på kursledarmöte. Det gäller att inte bli sysslolös. Kram och Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards