Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Kristina - 13 februari 2009 21:17

Fredag kväll, hur skönt är inte det? Jobbat lång dag och lyckades avsluta en sån där marig uppgift som jag dragit på hur länge som helst. När jag kom hem åt jag årets första Semla, maken hade bett mig åka förbi fiket på väg hem. Han hade ägnat dagen åt att måla i sonens nya rum. Sonen ska ha militär-tema och den gröna färgen var faktiskt inte så tokig. Man hade ju sina tvivel men jag har lagt band på mig och låtit "killarna" fixa det där själva. Efter semlan skulle jag "bara" sträcka ut mig på sängen en liiiiten stund. Vaknade typ 2 timmar senare av att mamma ringde. Hon skulle avhandla allt som hänt henne sedan i söndags när vi pratade sist. Hon har en fantastisk förmåga att krångla till sitt berättande, det känns ibland som om vi varit flera mil ifrån slutsatsen innan vi kommer dit. Men å andra sidan får hon ju prata längre på det sättet. Hon är ju ochså helt övertygad om att jag lyssnar hur uppmärksamt som helst hela tiden. Dessutom tror hon att jag har full koll på alla hennes bridgevänner så ibland gäller det att hålla färgen för då har jag inte lyssnat alls.

Undrar om jag kommer att kunna somna ikväll?. Får väl göra en ordentlig attack på boken jag läser, den ska visst lämnas tillbaka på måndag.

Som jag nämnt förut fyller sonen år nästa vecka, ska försöka baka lite i helgen till honom, tårtan fixar hans gudfar på ett konditori i Katrineholm, han kan nämligen bara tänka sig Williamtårta.

Ovido - Quiz & Flashcards