Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Kristina - 1 februari 2009 19:29

Söndag första februari. Tur att vi går mot vår och ljusare tider.

Idag har varit en lugn dag. Varit på hundkluben och gått en kort promenad. Pyret är ganska slak efter veckan som gått. Min dotter bjöd på tårta eftersom hon fyllde 16-år förra söndagen.

Madde och jag försökte oss på att ta kort på hundarna i full sökutrustning. Båda såg lite allmänt uttråkade och trötta ut när de fick på sig selarna men att sen få söka godis var ju lite motiverande. Att få två hundar snyggt uppställda tittande på fotografen skulle generera ett Nobelpris men någon bild blev nog skaplig.

Väl hemma fick jag riva ut allt i Pyrets bilbur. När vi åkte hem efter eftersöket igår tippade hon ut sin vattenskål i hela buren, tror det var en protest mot att Madde fått någon form av energipulver för hundar som hon nu skulle testa på Pyret och whipparna. Pyret bara fnyste när jag bjöd henne men dum som matte är hällde jag fullt i hennes skål i tron om att hon skulle dricka sedan men, men. Det blev istället två maskiner extra tvätt vilket var tur för annars hade jag ju absolut ingen tvätt i tvättstugan.

Pyret hamnade ochså i duschen, lite skönhetsbehandling efter en för henne lång arbetsvecka. Hon ser inte ut att vantrivas inlindad i handdukar. Ikväll blir det nog en tidig kväll. Har börjat läsa boken Nattfåk och lånetiden är ju begränsad. Kram och natti natti.

Ovido - Quiz & Flashcards