Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Kristina - 17 februari 2009 20:23

Till alla mina fans som läser min blogg så vill jag meddela att jag varit sjuk och därför inte orkat skriva. Jag var lite kaxig i fredags och meddelade att jag trots att mina båda barn varit sjuka en hel vecka inte blivit sjuk. Trodde i min enfald att arbetet på vårdcentralen gett mig immunitet. Usch jag skulle inte ens ha tänkt tanken. Söndag morgon vaknade jag med huvudvärk, i och för sig inte speciellt ovanligt med "fantomsmärtor" i protesen när det gäller mig. Det som dock började oroa mig var ont i halsen. Åkte ändå ner till klubben och gick tipspromenaden. Efter öppet hus jobbade Madde, Britten och jag oss igenom alla kursanmälningar. Vi trodde det skulle gå på en timme eller så. Jag avvek efter ca 3 timmar och de andra satt kvar ytterligare nån timme. Tog det bara lugnt under resten av em och kvällen. Prisad vare den som började sälja Billys Pizza.

Måndag morgon var ingen trevlig upplevelse, nu var det bara att konstatera att jag drabbats av samma otäcka åkomma som ungarna, (och då pratar jag inte om latmasken).

Fick ringa återbud för dottern till sportlovsorkestern eftersom hon fått feber igen. Jag var tvungen att ge mig ut på några ärenden på förmiddagen men när jag kom hem var jag genomblöt av svett, inget gott tecken. La mig en liten stund, var det tänkt. Vaknade visst 3,5 timmar senare. Tur att man har stora barn som klarar sig själva.

Idag har maken varit ledig och hållit på med målningen i sonens nya rum. Jag försökte hjälpligt att städa av lite eftersom vi skulle få födelsedagsfrämmande. Sonen fyller 14 imorgon och som det ser ut nu blir det firande i dagarna tre. Det är svårt att få till något annat eftersom han fyller mitt i veckan. I och för sig är det ju roligt att få presenter flera dagar i rad.

Det är ju synd att ungarna ska vara sjuka nu när det för en gångs skull är sportlov och riktig vinter men vad ska man göra?

Vi har börjat träna Pyret att inte rusa fram när vi får främmande. Hon vet inte hur hon skall bete sig men hon sitter faktiskt kvar. Idag blev hon till och men osäker om hon verkligen fick gå fram fast jag sagt varsågod. Synd att man inte börjat träna detta tidigare.

Nu ska jag slå på TV-n och se om där är någon sport. Jag tycker det är så skönt att sticka och "titta" på sport.

Kram och Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards