Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Jobb, jobb och jobb

Av Kristina - 11 februari 2009 19:51

Äntligen hemma efter en lång dag. Först vanligt jobb sen hem en snabb sväng och sen tillbaka till jobbet för aktieägarmöte. Visst är det mer motiverande att jobba på en privat vårdcentral än att jobba åt landstinget. Vi är ju dock fortfarande väldigt bundna till Landstinget och deras beslut.

Imorgon jobbar jag bara halv dag och ska försöka att vika och plocka undan all tvätt. Maken har varit ledig och kört tvättmaskin i vild förtvivlan. Han håller på att måla runt dörren ner till tvättstugan och vill inte riskera att det blir några fingeravtryck där, så jag har källarförbud. Tänk om man skulle bryta mot förbudet och sätta avtryck då ringer han nog CSI. Ganska skönt att slippa faktiskt men när jag bad honom hämta upp en grej ur källaren och inte kunde precisera på millimetern var den låg körde det ihop sig!.

Senare imorgon em ska jag åka till Katrineholm och först försöka shoppa en födelsedagspresent åt sonen som fyller 14 nästa vecka. Det är jätteenkelt han önskar sig "bara" en dator (10800:-), en 42 tums HD TV (ca 8000:-), ett playstation 3 (3.900:-) ett PSP samt en 30 cm linjal. Ni inser kanske vad han kommer att få?. Små barn är ju riktigt billiga i jämförelse med tonåringar.

Efter inköpsrundan ska Madde och jag träffa familjen vars Whippet vi var ute och spårade. Trots det tragiska slutet är det viktigt att träffas så att ev frågor kan tas upp. Ska ochså bli kul att träffa Titti och Anita i lugn och ro.

Nu ska jag lägga mig och läsa, ev blir det även ett korsord innan lampan slocknar.

Kram, Natti Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards