Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Pyret/bus etc

Av Kristina - 10 februari 2009 19:48

Idag blir det ett tidigt inlägg i bloggen. Är ganska mör efter arbetsdagen. Som vanligt blev tiden längre än vad som var planerat. Åkte ändå hem på lunchen och det brukar ju ta lite extra tid. Ska försöka komma iväg hem lite tidigare imorgon.

Pratade med Pyrets tilltänkta makes matte igår. Ibland undrar man om det inte finns en osynlig kraft som styr, hon hade precis igår hittat lappen med mitt telefonnummer och undrat varför hon inte hört något. Jag fick ju berätta att Pyret har svårt att börja löpa eftersom hon inte får välja pojkvän själv. Hon vill ju så gärna ha whippeten Milou och att behöva berätta att man varit otrogen är ju aldrig roligt. Ev kan hon ju säga att "det var konstigt att alla valparna bara blev lika mamma".

Ikväll har Pyret fått ett riktigt lekryck, hon har en stor kärlek till tennisbollar och dem kan hon peta in överallt. När dem sen inte syns under möblerna börjar hon gnälla och skälla så till slut står man inte ut. När matte eller husse sen slänger ner sig på golvet visar hon att hon är en grythund och slänger sig platt in under möblerna. Ibland tror jag att hon retas för att få med oss i leken. Nu har husse lyckats spralla upp henne ordentligt och hon gräver frenetiskt i soffan, tur att det är lillhusses soffa.

Var till biblioteket idag och lånade massor av böcker med tips om övningar till Aktiveringskursen på hundklubben. Det gäller att förbereda sig väl.

Nu ska jag göra iordning matlåda till imorgon eftersom jag inte har bil imorgon.

Natti Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards