Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Kristina - 28 april 2009 20:52

Idag har vi haft lydnadskurs igen. Eftersom jag var sjuk förra veckan hade ju Madde tränat med Milou så nu gällde det att köra hårt ikväll istället. Milou tyckte det var jätteskoj att Therese lagt in ett nytt moment, nämligen inkallning med två varv whippet race runt planen. Ännu bättre var det ju att klubbens flitiga medlemmar alldeles nyligen ökat ut planens storlek så man "fick" springa längre sträcka. Nåja det var inte så jag tänkt mig momentet men allt gick bra. En whippet kommer ju upp i över 50 km/h så de andra hundarna hann inte uppfatta att han sprang förbi. Vi hade en löptik med i gruppen vilket gjorde att koncentrationen hos killarna inte var den bästa. Apporteringen däremot går ju toppen bara man istället för apport säger städa. Idag fick vi nybakade chokladrutor till fikat, gissa om det var gott, tack Britten det är tur vi har dig.

Jobbar ju bara imorgon sedan är jag ledig 5 dagar så förhoppninsvis hinner vi träna innan nästa kurstillfälle. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det nog god natt. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards