Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 27 april 2009

Av Kristina - 27 april 2009 18:35

Så då har man överlevt tre ytterligare dagar sen förra blogginlägget. Gårdagen handlade verkligen om att överleva. Eftersom vi var på kurs hela lördagen hade jag ju planerat massor med nödvändiga arbetsuppgifter till igår. Som vanligt blev det fiasko av allt ihop. Under kursen satt vi på stolar utan bord framför. Svårt att hitta en bra ställning för att anteckna. Kände redan då att jag spände axlar och nacke på ett felaktigt sätt. Större delen av gårdagen tillbringades därför med att ligga i sängen samt att äta värktabletter. I morse kändes det dock bättre. Idag har jag faktiskt rensat den enda rabatten vi har, fick hjälp av sonen att förpassa renset till komposten. Kompisen meddelade nämligen häromdagen att man skulle klippa rosorna när björkarna hade musöron. I och för sig kontrade jag med att våra möss när jag växte upp hade "väldigt" stora öron. Nu är det dock gjort och det känns underbart. Försöker hålla liv i rosorna eftersom svärföräldrarna planterade dem när de byggde huset 1953.

I morgon och på onsdag ska jag jobba sen är jag ledig 5 dagar. Blir som en minisemester. Ibland ska man ju ha tur så att de extra helgdagarna infaller på en ordinarie arbetsdag.

Igår kväll när dottern och jag var ute med voffsingen blev vi upphunna av Pyrets syster, halvsyster samt matte och husse. För dem som följt min blogg vet ju hur det brukar sluta. Denna gång sa vår lilla sötnos inte ett pip, hon visade inga tendenser till att vilja göra något utfall heller. Det är ju ganska märkligt men vi har haft en ledare på hundklubben som alltid sa att hundar inte har något minne. Nog tyckte jag att det verkade som att Pyret mycket väl kom ihåg att matte brukar bli fasligt arg när hon missköter sig mot syrran och att träningspromenaden i januari inte var något hon vill återuppleva.

I morgon kommer våra Ikea grejor. Vi kunde inte få närmare tidsangivelse än att de kommer mellan 8.00 och 16.00 De ringer 30 min i förväg så vi hoppas de kommer före 11 eller efter 14.30 Det är ju inte lätt att åka ifrån jobbet hur som helst men jag har förstående arbetskamrater så det ska nog lösa sig.

Nu kan ju maken fortsätta i sonens rum så att han hinner flytta innan ev valpar kommer. Pyret ska få ha sonens gamla rum som sitt valprum om nu allt går i lås. Än så länge märks inget på henne men vi håller tummarna.

Nu ska jag sätta mig med lite "roliga" papper, typ räkningar mm. Förstår inte att månaderna bara består av "dags att betala räkningarna"-dagar.

Kram och ett tidigt Natti, Natti



Ovido - Quiz & Flashcards