Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Kristina - 9 april 2009 20:36

Har precis kommit hem efter tredje tillfället på vår aktiveringskurs på Vingåkers hundklubb, så nu är det Blåkulla nästa. Våra kursdeltagare är jätteduktiga. Nina och jag hade planerat massor med aktiviteter och var osäkra på om vi skulle hinna med allt men allt gick jättesnabbt. Idag provade de på inkallning, budföring, godisspår och Rally-lydnad. Jag var med på budföringen och alla hundarna tyckte jag var schyst eftersom jag hade gott godis. Några tyckte tom att de kunde vara med mig resten av kvällen istället för med matte. Efter övningarna fikade vi ihop och sedan plockade Nina och jag undan i cafeterian innan vi åkte hem.

Idag fick vi beviset på att vårt kennelnamn verkligen är vårt. Ett snyggt "diplom". Eftersom jag står först i ansökan fick jag det. Ska rama in det och sätta det bland Pyrets rosetter. Madde kan ju få broschyren med SKK:s allmänna regler. Det blir väl rättvist?.

Hoppas på bra väder imorgon så att man kanske kan lura ut ungdomarna i trädgården samt ev träna lite med Milou.

Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards