Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Kristina - 7 april 2009 21:08

Tänk att man fått låna en så helt underbar hund för att gå lydnadskurs med. Milou är helt otrolig. Han håller kontakten hela tiden och försöker verkligen att göra det jag säger trots att vi inte hunnit träna lydnadsmomenten sedan förra kurstillfället. Idag låg han platsliggning trots att det börjat bli kallt samt att det var rejäla störningar från andra kursdeltagare, inte från hundar dock. Kommande vecka ska vi jobba stenhårt med att befästa ligg samt att jag ska jobba med att gå mer rak i ryggen samt lita på att hunden följer med utan att jag hela tiden behöver kolla. Fortsätter Milou att gå så här bra ska vi nog ge oss in i konkurrensen i KM.

Pyret blir lite sur över att inte få följa med men när hon får lite överblivna köttbullar tinar hon upp. Hon får nöja sig med att träna cirkuskonster med ungdomarna här hemma istället.

Imorgon bär det av  till Östergötland. Känns lite otäckt att behöva lämna Sörmland men men. En hel dag i Norrköping med dottern och 2 kompisar blir nog skoj. Hoppas jag hittar materiel till ID-söks träningen.

Nu ska jag fika lite och sen blir det sängen. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards