Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Kristina - 22 april 2009 19:25

Så har man genomlidit en urtråkig arbetsdag igen. Började bra med dunderhuvudvärk direkt när jag vaknade. Provade under förmiddagen alla olika varianter jag kan för att slippa värken men idag var det helt hopplöst. Lyckades ändå ta hand om alla inbokade patienter och jag tror inte någon tyckte jag var mer  konstig än vanligt i alla fall.

Igår när jag hade lagt mig låg jag och planerade för allt jag skulle göra idag när jag kom hem men det blev raka vägen till sängen istället. När jag vaknade kändes dock livet betydligt bättre. Efter matlagningen och middagen gick Pyret och jag en lite längre sväng än vanligt. Hon hade bara gått korta turen med lillhusse förut så hon blev verkligen sprallig. När vi kom hem fick hon tag i en av sina gummileksaker, en 35 cm lång, smal krokodil. Den har hon sedan försökt "skaka" till "döds". Detta moment tycker Pyret är bäst att utföra i direkt anslutning till någons ben. Jag lovar att det känns ordentligt och det händer att man får blåmärken. Nu upptäckte hon dock att husse och lillhusse tittar på film i sonens rum. Naturligtvis måste familjens prinsessa då ligga mitt emellan och trona.

Nu ska jag ta min nya veckotidning och lösa nåt korsord, sedan får det bli en tidig kväll. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards