Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Kristina - 19 september 2009 16:39

Ikväll när jag lagt mig började dottern skrika hysteriskt på hjälp. Eftersom jag vet hennes inställning till insekter trodde jag att hon fått in en harkrank i rummet. Jag tog inte så allvarligt på hennes tjoande utan sa till maken att gå in och hjälpa henne. Nu hade jag underskattat hennes skrik för i hennes rum fanns den största spindeln vi någonsin haft inne. Maken är ju inte heller förtjust i spindlar men han fick tag på en sko så att spindeln kunnde förpassas ut. Man slår ju inte ihjäl en spindel. Kameran kom ju ochså fram för att styrka bevisen om spindelns storlek.

Husdjur  

Skon är i storlek 41

Av Kristina - 19 september 2009 16:30

Idag fick Pyret stifta bekantskap med ytterligare en hundvalp. Petra kom över med sin Corgi-valp Thinker Bell eller Belle som hon kallas. De har bara hälsat genom staketet förut så det var spännande. Pyret tyckte genast att hon var en okej lekkompis så det blev full rulle. Petra och jag njöt av att sitta ute och dricka kaffe, det går nog inte så länge till. Petra videofilmade lite som hon sedan la ut på Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=iAgSPt-1iKg

Även Morf kom över en stund så att Belle fick träffa honom.


   Petra            Morf och Belle



Av Kristina - 19 september 2009 16:23

Idag började klubbens viltspårskurs. Funderade länge på om jag skulle hoppa av som hjälpledare men efter moget övervägande kände jag att det nog skulle vara bra att komma ut lite grann. Gruppen är ju inte så stor , Madde är en av deltagarna och jag ville inte sätta Sylvia på pottkanten. Dessutom känner jag en otrolig ro när jag är ute i skogen.

   Vi lade spår åt alla och efter en teorigenomgång fick alla prova varsitt spår. Alla hundarna fattade genast vad det handlade om vilket kändes jättebra. På slutet fick även Pyret gå ett spår eftersom jag från början ville vara deltagare istället för hjälpledare. Även Myra fick testa och hon tyckte klöven var det roligaste hon hittat på länge.

Av Kristina - 19 september 2009 16:20

  

Tänk vad kloka hundar egentligen är. Hon märkte genast att hela familjen mår dåligt och hon är mycket mer gosig än hon annars brukar vara. Hon har sovit hos mig varje natt sedan i söndags.

Av Kristina - 19 september 2009 16:13

Idag fick vi akut ta hand om grannens golden Salve. Vidar har haft känning av hjärtat en längre tid och vi har tjatat att han ska ta kontakt med vården. Idag gjorde han det och då blev det snabb transport till sjukhus. Hans fru undrade om vi kunde ta hand om Salve och det var skönt att ha något annat än gårdagen att tänka på.

Pyret älskar att leka med Salve och han har definitivt inte fattat att han är sju år utan han beter sig som en valp. Vi är ju inte vana vid stora hundar längre så det var en och annan pryl som åkte i golvet när vovvarna roade sig. (Inget gick dock sönder) Efter en stund lugnade de ner sig och låg ute trädgården och softade.  

Ovido - Quiz & Flashcards