Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Kristina - 17 september 2009 20:58

Nu alla trogna blogg-vänner ska jag ta mig i kragen. Massor har hänt sedan jag skrev sist och jag ska försöka göra en sammanfattning men det blir ändå flera inlägg med dagens datum för annars kommer inte bilderna i rätt ordning. Tyvärr är det inte bara roliga saker som hänt och det gör att jag är tvungen att dela upp informationen för nu känner jag att jag måste ta en paus för att orka skriva vidare. Ni får dock ändå nästan en hel månads "oskrivna" blogginlägg.

Av Kristina - 17 september 2009 18:41

Idag bar det av till Norrköping på Östergötlands Kennelklubbs internationella utställning. Bilen var helt full redan när vi for från Vingåker så Madde och jag hade lite ångest eftersom vi skulle hämta vårt utställningstält i samband med utställningen. Petra hade Bilbo och Tiger med sig, Madde hade Tiger och jag hade Pyret så det var en mixad samling av hundar. Leif kom ochså lite senare med Tuff så Madde hade två Whippar att ställa.

Det blev en hel del organiserande för att få ihop allt, två handlers och tre raser, fem individer och tre ringar. Först ut var Tuff och samtidigt blev det dags för Pyret. Petra började därför med Pyret och sedan byttes de av när Tuff var klar. Domaren Benny Blid såg lite förvånad ut när det plötsligt var en annan handler men allt gick bra. Pyret fick en 1:a i kvalitet och blev 4:a i Öppen klass konkurrens med CK Glad Det var Pyrets första CK så gissa om matte var glad. Fick en stor kram av Sunes matte och det kändes bara så bra.

Maddes Tiger gick ochså bra och fick ett reserv-cacib.

Petra båda Corgisar gick båda till bästa hane konkurrensen så Madde fick då rycka in som handler till ytterligare en Tiger och det fungerade bra det ochså.

Jag sprang runt med kameran mest hela tiden och det var tur för jag hann inte bli nervös för Pyret.

Det var tur att vi alla tre var vana vid att stuva bilar för vi fick m ed oss alla grejor hem igen, men finns det hjärterum......





       

  Norrköping  

   Pyret blir ÖKK 4 och när CK skylten kom upp gjorde mitt hjärta en frivolt.












         

  


Av Kristina - 17 september 2009 18:39

   Idag har vi varit i Boda/Bie på besök. Mormor fick sen följa med Johannas gudmor på en utställning i Hallsberg.

Vi åkte till kompisarna i Bie efteråt så Pyret fick rasa av sig med ffa Tuff men även lite med Ludwig och Albin. Grabbarna tyckte i och för sig att det var skönt att någon annan tog sig an valpen.

Vi fick fika och en underbart god hemgjord jordgubbsglass (Tack Anna). Johanna var igång med kameran och det finns många vackra motiv som man inte tänker på.


Av Kristina - 17 september 2009 18:37


Idag kom dottern hem efter en vecka i Sundsvall hos mormor. Mormor fick en resa till Sörmland när hon fyllde år i somras så nu fick hon ju hjälp och sällskap hit av dottern. Det är kanon att mamma kom för nu kan jag äntligen få äta SURSTRÖMMING.

 Har alltid älskat denna Norrländska nationalrätt och nu finns det ju vetenskapligt bevisat att surströmmingen är så nyttig att man ska göra naturmedicin av den.

Av Kristina - 17 september 2009 18:34

    

Idag fick Myra och Morf träffas under överinseende av Pyret.

Busungarna hade jätteskoj och vi mattar fick verkligen se hur rasbundet olika valpar leker.

Myra kör med ”rump”tacklingar och sen anfall mot frambenen. Morf slår med framtassarna innan han försöker få tag på motståndaren över nacken/ryggen. Pyret har ju lekt med båda så hon lyckas för det mesta parera deras anfall.

Av Kristina - 17 september 2009 16:09

     

Idag åkte Petra från Fromax kennel och jag till Askersund på hundutställning.

Madde hade fått ledigt som handler till Pyret eftersom hon var iväg med whipparna igår.

Petra hade med sig två av sina Corgisar nämligen Tiger och hans 10-månaders son Bilbo. Det gick jättebra för dem och Tiger tog sitt sista Cert och kan nu titulera sig svensk utställningschampion. Bilbo kom placeringen efter pappa och tog sitt första CK.

Pyret ställdes ut för Carl-Gunnar Stafberg som själv är Borderuppfödare så jag hade inga som helst förväntningar. Det var ju ochså första gången Petra var handler till Pyret men Pyret tycker alla som bjuder på korv eller köttbullar är toppen så det gick jättebra.  Hon fick en 1:a i kvalitet och blev 3:a i ÖKK. Hon fick fin kritik.Glad Det enda domaren slog ner på var att hon har ett litet tunnt nosparti. Vi träffade ochså Pyrets "pojkvän" Sune men hon var väldigt svårflirtad. Hoppas hon ändrar sig tills hon ska löpa.

Ovido - Quiz & Flashcards