Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Kristina - 25 juni 2009 19:33

Igår fick vi ett meddelande på jobbet att det bara var 6 månader till julafton. Hoppsan tänkte jag då, vad fort tiden går.

Idag började jag plocka undan julsakerna. Det är inte så att de stått framme tills nu utan jag plockade ner allt i kassar i januari. Kassarna förpassades sedan till källaren. Som vanligt tänkte jag att jag plockar in allt i rätt kartonger sedan.Egentligen borde jag känna mig själv tillräckligt bra för att inte göra så men, men.

Nu vill dock maken kunna komma fram lite smidigare i källargången. Detta eftersom vi ska börja bygga på vår altan och han då behöver kunna komma in och ut via källaren. Så det var bara att sätta igång och plocka. Kom en bit på väg innan orken tröt men bättre det än inget.

Till mitt försvar kan jag ochså säga att det inte bara var jag som bara ställt ner grejor. Hela familjen hade nog varit inblandade mer eller mindre. Ungarna har ju sorterat ut alla urvuxna kläder samt leksaker som de ej vill spara. Alla sådana kassar har sedan burits ner för att packas i kartonger för att tas med till loppis i höst. Jag har lovat ungarna att om de står en helg på loppis i parken ska de få dela på en ev förtjänst och de är heltända på idén.

Idag på eftermiddagen åkte familjen till Eskilstuna för lite shopping och sedan ett besök på en bilträff. Jag prisade vädergudarna att det var för varmt för hunden att följa med så att jag kunde stanna hemma. Jag njuter varje minut när det är tyst och lugnt här hemma. Det gav mig ochså tid att blogga en stund. Det är inte kul när någon hänger över axeln när man ska skriva och hela tiden tjatar om huruvida man är färdig eller inte.

Pyret och jag har ochså gått vår kvällsrunda och vi fick med oss Eva och Chayenne så Pyret tyckte livet var toppen, det märks på hundarna att det är väldigt varmt för de busar inte lika intensivt som vanligt men lite orkade dem. Nu ska jag titta en stund på fotboll (ochså något familjen har svårt att förstå att jag gillar) och sedan blir det nog sängen. Imorgon jobbar jag full dag medan maken är ledig. Sedan jobbar han i helgen då jag är ledig, ingen risk att man tröttnar på varann här inte. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards