Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Ni kan nog inte gissa vad jag tänker blogga om!

Av Kristina - 3 augusti 2009 19:46

Tänk, ni gissade rätt! Det ska handla om hundar.

Häromdagen var Madde och jag hos Petra och hälsade på corgi-bebisarna. Det var tur att det äntligen blev av för idag var jag med till veterinären för valpbesiktning. Alla valparna var hur krya som helst och på onsdag flyttar Peter Pan till Kumla och sedan flyttar min lilla älskling Tiger Lily till Småland på söndag. Thinker Bell stannar ju kvar här i Vingåker. Tänk att åtta veckor går så otroligt fort. Jag tycker det var bara häromveckan Petra och jag åkte akut till veterinären eftersom valparna då mådde så dåligt.

I lördags var Myra här hos Pyret för första gången. Pyret meddelade henne direkt när hon kom in på gården vad som gäller här. Jag fick hjärtat i halsgropen men efter en stund funkade allt bra. Madde tycker Myra är sjövild men här var hon lugn och sansad. Hon blev trött efter en stund och då la hon sig på sin fäll och somnade jättegott. Hon provade även senare på kvällen att sova i Pyrets korg vilket hon tyckte var jättemysigt.

Idag fick jag Pm:et för utställningen i Norrköping. Som det ser ut kommer jag nog att få ställa Pyret själv för både whippar, corgis och borderterriers går ungefär samtidigt. Usch jag är redan nervös. På söndag i Askersund har jag dock inlånad handler i form av Petra. Pyret går först i sin ring och corgisarna går sist i sin.

Dottern har hjälpt mig med trimning av Pyret eftersom hon imorgon tar tåget till mormor. Mormor följer sedan med hit en vecka. Skönt för henne att få hjälp vid tågbytena. Det brukar nämligen inte fungera med s.k ledsagning som man som handikappad kan beställa.

Pratade med Madde förut, hon hade precis duschat alla hundarna. Killarna hade fått springa fritt neråt ån till och naturligtvis hade de rullat sig i bäverskit. När hon ändå var i duschen fick även Myra testa. Medan vi pratade upptäckte Madde dock att det inte bara var hundarna som rullat sig i något! (hon hade visst ochså varit i skiten, eller om det nu var hundarna som gnuggat sig emot henne). Det luktade så illa så vi var tvugna att avsluta så hon ochså fick gå och duscha.

Även Pyret skulle ha fått duscha i kväll men jag avvaktar till imorgon eftersom vi ska till Myra och killarna imorgon eftermiddag.

Idag har vi varit en sväng hos Morf så både han och Pyret fick busa av sig lite. Morf blir tuffare för varje gång vi träffas. Jag försökte ställa honom för en uppställningsbild men det tyckte han var pest. Ska låna med ett av Pyrets utställningskoppel och prova om det går bättre.

Nu ska jag ta ett tag med städningen av gästrummet, mamma kommer ju om drygt en vecka. Kram och Natti, Natti

 
 
Susan - Fromax Kennel

Susan - Fromax Kennel

6 augusti 2009 22:05

Tack Kristina för all hjälp vi har fått av dig med våra små valpar. Du måste komma hit igen och träffa Tiger Lily innan hon åker på söndag!

http://fromax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards