Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Kristina - 6 augusti 2009 20:02

Idag lyckades vi med det varken Madde eller jag riktigt trodde på. Vi fotograferade alla kennelns hundar. Trodde inte de skulle vara så duktiga men vi misstog oss rejält. Just nu är det en viss övervikt av whippet-killar men en liten whippet-tjej har det ju blivit med Myra . Pyret ska ju förhoppningsvis ochså få en borderkompis så småningom men tills vidare får hon busa med Myra och Pigalle. Sen Myra kom har Pyret börjat att ta för sig mer och mer nere hos Madde. Hon sitter inte längre vid grinden och signalerar "ta mig bort från dessa hopplösa killar". Idag följde hon med killarna och Myra upp i övervåningen och busade. Vi bad Maddes son att passa hundarna ute på gården medan vi förde över lite kort till datorn men innan vi hann säga flasklock var alla hundarna med oss i datarummet på övervåningen. Sonen undrade varför han då skulle passa hundar och åkte istället iväg med en kompis.

Grävjobbet på vår gård är nu avslutat. Det kommer dock att ta åtskilliga arbetstimmar i anspråk innan allt är återställt. Även jag känner att jag nog får ta ett ryck och hjälpa till imorgon.

Morgondagen ska nog för övrigt ägnas åt att handla , tvätta och städa, med andra ord de vanliga semestersysslorna. Har ju bara en vecka kvar på semestern så nu börjar jag få bråttom. Innan man går på ledighet verkar fyra veckor vara en hel evighet men den evigheten försvinner i ett nafs. Vilken tur att vi bestämt oss för att vara hemma i sommar. Hur skulle vi annars ha hunnit med?. Nu ska jag tömma diskmaskinen och sen hoppa in i duschen. Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards