Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Kristina - 5 augusti 2009 19:55

Nu har maken och sonen lekstuga ute i trädgården. Vi har nämligen hyrt en minigrävare för att snabba på grävjobbet kring stolparna som ska stötta altanen. Sonen såg lika glad ut för ca 12 år sedan när han fick en stor grävskopa till sandlådan som maken gör nu. De trodde dock att det skulle vara enklare än det är men nu börjar maken få snits på det hela.

Att vi hyrde just den här grävaren var ganska komiskt. Jag hade ingen aning om varken vem som hyrde ut eller vart vi skulle hämta grävaren. Igår hittade jag dock en lapp här vid datorn med ett namn jag kände igen. Det visade sig att det var till en kompis till Madde vi skulle, jag har ju ochså träffat Lisa på flera utställningar. Hon har whippetkennel och det är därifrån både Hugo, Tiger och Pigalle kommer. Världen är bra liten. Passade då ochså på att hämta ett vandringspris som Madde skulle ha. Fick det beskrivet som en "ful hund med avslagna öron" och det stämde precis. Det blir något för Madde att ha på hedersplats på prishyllan.

Imorgon ska Madde och jag ge oss på något som nog är ganska omöjligt. Vi ska försöka fota alla våra hundar på kenneln och de ska vara på samma foto. Inga fotokollage är tillåtna. Har vi inte gråa hår redan så lär vi få. Träffade Pigalles syster Lexie idag och hon var lika vild som Pigalle är, lägg sedan till Myra i det gänget så blir det nog fulländat. Hade en fundering på om man kunde få något lugnande från veterinären hi hi, om inte annat till fotografen.

Nu ska jag plocka lite mer i gästrummet. Dagen D dvs dagen då min mamma kommer närmar sig med stormsteg så nu får jag inte ligga på latsidan vad gäller städning. Kram och Natti, Natti


Ovido - Quiz & Flashcards