Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Glädje och Sorg går hand i hand

Av Kristina - 2 maj 2009 11:10

Tänk redan inne i maj månad. Våren går alldeles för fort. Inför denna månad har jag satt upp nya mål när det gälller bloggen, dvs försöka vara mer flitig. Men man får väl se hur det går. Igår var en ganska lugn dag. Vi började flytta över sonens kläder till nya rummet och passade samtidigt på att sortera bort urvuxet. Man blir nästan mörkrädd när man ser hur mycket han växt sista året. Det skulle vara "bäst-före-datum" med någon form av återlämningssystem när killarna är i början av tonåren. I och för sig behöver han ju inte lika många plagg nu och som mamma får man försöka anpassa sig till den nya tiden. Några som däremot blir glada när vi rensar är barnens sk "bonuskusiner", grabben är visserligen ett år äldre än min son men han är betydligt mindre i storleken. Skillnad är det med dottern som inte kan gå till skolan två dagar i rad med samma kläder. Öppnar man hennes garderob anfaller allt som finns där.

En positiv sak inträffade också när vi höll på och plockade. Sonen ville helt frivilligt lära sig vika sina kläder för att kunna hjälpa mamma att ta reda på tvätt. Gissa om jag hade viljat pussa honom när han sa så, men närmare än 1,5 meter kommer man inte för då kan han drabbas av kvinnliga baciller.

I eftermiddag ska jag åka upp till kyrkans minneslund. Den andra maj är en  jobbig dag för mig. För exakt 10 år sedan dog min pappa helt oväntat endast 61 år gammal. Vi hade efter flera år utan någon tätare kontakt börjat träffas igen, till stor del beroende på barnbarnen som han älskade. Tyvärr hann vi inte träffas så ofta eftersom avståndet till Jämtland var alltför stort och att hans "nya" familj hade en del åsikter om saker och ting. Det enda vi visste om pappas vilja var att han ville ha sin aska strödd uppe på fjället vilket vi också gjorde. Jag brukar därför hedra honom genom en tur till vår minneslund.

Nu över till lite roligare saker. Pyret verkar ha drabbats av ett visst morgonillamående, hon är tämligen trött och vi tycker juvret börjat växa litegrann. Kanske är alltihop inbillning eftersom vi så gärna vill ha valpar men vi hoppas, hoppas och hoppas. Madde ska titta på henne imorgon eftersom vi ska åka på utflykt så att hundarna och även vi får ha lite skoj. Matsäck på en filt ute i det gröna är ju tämligen lockande, tom sönerna ska nog följa med. Dottern är inte vidtalad eftersom hon spelar med Kammarorkestern i Katrineholm hela dagen men jag tror säkert hon ochså följer med. Nu ska jag jaga snabeldraken ett varv i vårt sovrum. Jag råkade dra fram en brudkista jag har som reservgarderob (för säsongsbetonade kläder) och det jag hittade bakom den vill jag knappt nämna, min mamma brukar inte tala om dammråttor utan om kattungar och i detta fall var de så stora så de nog håller på att få ögon. Alltså till ATTACK!!!!!!

Vi hörs! Kanske redan ikväll, Kramar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards